یحیوی: هنر انقلاب متعلق به قشر خاصی نیست

حجت یحیوی گفت: هرکس که شعور انقلابی دارد می‌تواند مخاطب هنر انقلاب باشد و این گونه‌ی هنری متعلق به قشر خاصی نیست.

به گزارش ایسکانیوز از حوزه هنری، حجت یحیوی درباره آثار ادبی تولید شده بعد از انقلاب گفت: انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌هاست و هنرمندان به خصوص نویسندگان وظیفه حفظ آن را داشته‌اند و این ارزش‌ها بعد از انقلاب به ویژه در آثار ادبی نمود واقعی پیدا کرد موضوعات ویژه‌ای از جمله ادبیات دفاع مقدس، برجسته شدن ادبیات آئینی و زیر مجموعه های آن بعد از انقلاب بود که شکوفا شد.

وی با بیان اینکه آثار ادبی بعد از انقلاب اخلاق محور شدند افزود: بیشتر قالب‌های که در گذشته کارکرد خود را از دست داده بودند یا شاعران اقبال کمتری به آنها داشتند بعد از انقلاب فروغ بیشتری پیدا کردند و توانستند ظرفی برای بیام مفاهیم اخلاقی و حفظ ارزش ها شوند و همه این‌ها را باید به پای انقلاب اسلامی گذاشت.

این هنرمند در خصوص ضعف‌های هنر انقلاب در کارنامه ی ۴۰ ساله خود گفت: از نظر من هرهنری نسبت به کارکرد خود نقاط ضعفی دارد که در خصوص هنر انقلاب هم با توجه به تهاجم فرهنگی گسترده در فضای مجازی، آثار برخی نویسندگان نو قلم تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است.

یحیوی تکیه بر ادبیات کلاسیک و مفاهیم عمیق اسلامی را راه مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی در این زمینه عنوان کرد و افزود: اگر شاعر یا نویسنده ای پای خود را روی دوش ادبیات کلاسیک و مفاهیم غنی اخلاقی بگذارد بدون شک اثاری پرمحتوا و اثرگذار خلق خواهد کرد.

وی افزود: موضع انقلاب اسلامی برای بسیاری از کشورهای خارجی خوشایند نیست و طبیعی ست که به هنر انقلاب هم توجه ویژه ای نشود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در داخل کشور هم، انتشاراتی‌ها، زیر مجموعه‌ها و متولیان فرهنگی در این زمینه پافشاری نداشته و کم کار بوده اند.

502

کد خبر: 903937

وب گردی

وب گردی