برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی برای جذب درآمدهای غیرشهریه ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: فضاهای بسیار خوب و ساختمان هایی در واحد اراک داریم که به سبب کاهش دانشجو تعطیل شده اند و درصددیم که با مشارکت بخش خصوصی و تغییراتی که در کاربریشان انجام می دهیم این امور را به بهره برداری برسانیم.

عباسعلی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه های خود در جذب درآمدهای غیرشهریه ای در این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر فضاهای بسیار خوب و ساختمان هایی در واحد اراک داریم که به سبب کاهش دانشجو تعطیل شده اند، همچنین تجهیزات و کارگاه ها و ورزشگاه ها و خوابگاه هایی داریم که بسترهای مناسبی هستند.

وی افزود: در حوزه های رفاهی و خدماتی مهم ترین و اولویت دارترین برنامه هایمان این است که اینها را با مشارکت بخش خصوصی و تغییراتی که در کاربریشان انجام می دهیم به بهره برداری برسانیم.

برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک برای جذب درآمدهای غیرشهریه ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک تصریح کرد: این ظرفیت ها و سخت افزارهای موجود را اگر بتوانیم به بهره برداری برسانیم بسیاری از مشکلات در کوتاه مدت حل می شود، اما برای بهره برداری از این ظرفیت ها محدودیت هایی هم داریم و محدودیت ها مربوط به ضوابط و قواعد، دستور العمل ها، آیین نامه ها و بخش نامه هایی است که سازمان مرکزی در سال های گذشته با عنایت به شرایط آن روز انجام داده است.

وی ادامه داد: ممکن است آن ضوابط و شرایط برای ده سال پیش مناسب بوده باشد اما در حال حاضر دیگر شرایط عوض شده است اما همچنان ضوابط، دستور العمل ها و آیین نامه های دیدگاهی عوض نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از رایزنی هایی که در مسیر بهره برداری از این ظرفیت ها با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم این است که موانع موجود را جداگانه بررسی و به سازمان مرکزی منعکس کنیم و سازمان هم قول همکاری داده است که این موانع را برطرف کند.

حیدری متذکر شد: بحث رونق شرکتهای دانش بنیان یکی از برنامه های دیگری است که در نظر داریم اما بهره برداری از شرکت های دانش بنیان که به ثروت و سرمایه برسد زمان بر است و در کوتاه مدت برنامه مان استفاده از ظرفیت های موجود در سراسر استان است.

وی افزود: در حال رایزنی با نهادهای دولتی و غیر دولتی هستیم که بتوانیم این فضاها و امکانات را به مشارکت بگذاریم.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ و غیر قابل انکار انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی را بعنوان یکی از دستاوردهای بزرگ و غیر قابل انکار انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک نهاد علمی مولود انقلاب است و شکی در آن نیست که یک ظرفیت و بستر مناسبی در جامعه ایجاد کرده است و خیلی از شهرها و مناطق کشور رونق شان به حضور دانشگاه آزاد اسلامی است و بسیاری از مناطق قبل از حضور دانشگاه آزاد اسلامی چنین رونقی را نداشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک گفت: رویکرد مدیریتی دکتر ولایتی بر مبنای ساماندهی مجموعه دانشگاه آزاد بوده است که در واقع رویکردی ارزشی و فرهنگی در دانشگاه آزاد بوده است و در مدت مدیریت ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی چه افرادی که برای مدیریت دانشگاه آزاد برگزیده شدند و چه فعالان در این عرصه و افرادی که وارد این مجموعه شدند برای تقویت و کمک به این مجموعه اینها همه نشان می دهد که رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی یک رویکرد جدید، ارزش محور و قانونمند و براساس ارزشهای انقلاب یا به تعبیر حضرت امام جهادی کار کردن و انقلابی کار کردن است.

فضای دانشگاه ها قبل و بعد از انقلاب اسلامی

حیدری در پایان درباره فضای دانشگاه ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: در قیاس فضای دانشگاه ها قبل و بعد از انقلاب چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی تعدادی متخصصانی که در عرصه آموزش عالی وارد دانشگاه شدند قابل قیاس نیست.

وی افزود: در قبل از انقلاب و حتی اوایل انقلاب تعداد متخصصین در عرصه های مختلف مثل پزشکی بسیار کم بود تا جایی که مثلا تعداد زیادی پزشک هندی در کشور داشتیم و همین طور کمبود در عرصه های دیگر، اما در حال حاضر تبدیل به کشوری شدیم که توانمندی ما به حدی رسیده است که صادر کننده خدمات به دیگر کشورها هستیم .

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 903954

وب گردی

وب گردی