لهستان همچنان به تمسخر هولوکاست ادامه می دهد

سفارت رژیم صهیونیستی در ورسای در بیانیه ای اقدامات اخیر دولت لهستان و همچنین موج ضد یهودی ایجاد شده در روزهای اخیر در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رام الله الاخباریه، سفیر رژیم صهیونیستی در ورسای روز جمعه موج یهودستیزی در لهستان را محکوم کرد. این مساله در اوج اختلافات دیپلماتیک وسیع در خصوص مسئولیت لهستان در مساله هولوکاست در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده است.

مجلس سنای لهستان روز چهارشنبه قانونی بحث برانگیز در خصوص هولوکاست به تصویب رساند که هدف آن دفاع از وجهه این کشور است. در حالی که این قانون خشم صهیونیست را برانگیخته و انتقادات، هشدارها و نگرانی هایی را از سوی واشنگتن و برخی از سازمان های یهودی و موسسات بین المللی را در پی داشته است.

این قانون خواستار عدم استفاده از عبارت «اردوگاه های مرگ لهستانی» در مورد پادگان هایی است که نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم در آن اقامت داشته اند. این قانون برای اجرایی شدن در انتظار امضای رئیس جمهور لهستان است.

سفارت رژیم صهیونیستی در واکنش به این مساله اعلام کرد: در روزهای گذشته شاهد موجی از اظهارات ضد یهودی هستیم که از طریق کانال ها و وسایل ارتباطی مختلف به سفارت رسیده است و بسیاری از آنها شخص سفیر اسرائیل را هدف قرار داده است.

سفارت رژیم صهیونیستی در بیانیه خود افزود: تاکنون از واکنش به این مسائل خودداری کرده ایم اما این سکوت ادامه نمی یابد.

نخست وزیر لهستان نیز تنش با اسرائیل و آمریکا را در زمینه قانون هولوکاست موقت دانسته است.

فعالان فضای مجازی در لهستان اما همچنان از اقدامات خود در راستای تمسخر هولوکاست دست برنداشته و با انتشار تصاویر و نوشته هایی بزرگنمایی یهودیان درباره این وقایع را به سخره می کشند.

کد خبر: 903955

وب گردی

وب گردی