درمان هر سرماخوردگی استفاده از آنتی بیوتیک نیست+ اینفوگرافیک

مقاومت در برابر آنتی بیوتیک امروزه به یک تهدید جهانی تبدیل شده است. در زمانی که باکتری ها تغییر می کنند ، منجر به مقاومت آنتی بیوتیک ها و در برخی موارد باعث شکست آن ها می شوند. بدون اقدام فوری در استفاده این دارو،ممکن است بسیاری از داروهای مدرن کارایی چندانی نداشته باشند.

نیوشا یعقوبی - ایسکانیوز؛ تا به حال شده است احساس سرما خوردگی کنید و به دکتر نروید؟ حتما تصور می کنید اگر به دکتر بروید یک آنتی بیوتیک و قرص سرما خوردگی برایتان تجویز خواهد کرد، معمولا افراد در چنین شرایطی ترجیح می دهندخود درمانی کنند، پس یا به داروخانه ها مراجعه می کنند و یا ترجیح می دهند قرص های باقی مانده از دوره های پیشین سرما خوردگی خود را مصرف کنند.غافل از اینکه بدانند درمان هر سرماخوردگی استفاده از آنتی بیوتیک نیست.

در حال حاضر مقاومت های آنتی بیوتیکی به یک بحران در سراسر جهان تبدیل شده و شوربختانه رو به رشد است. در اتحادیه اروپا سالانه 25 هزار نفر در اثر مقاومت های آنتی بیوتیکی کشته می شوند، همین امر منجر به بستری شدن 2.5 روز بیشتر افراد در بیمارستان ها می شود. در کشور هند بیش از 58 نوزاد به علت عفونت های ناشی از باکتری های مقاوم که از مادرانشان منتقل می شود، جان خود را از دست می دهند. در کشور تایلند سالیانه 38 هزار نفر در اثر مقاومت های آنتی بیوتیکی کشته می شوند و این میزان در ایالت متحده آمریکا به بیش از 23 هزار نفر می رسد.

از جمله علل مقاومت های آنتی بیوتیکی می توان به تجویز بیش از حد، عدم انجام آزمایش های دوره ای ، عدم کنترل کافی عفونت در بیمارستان ها و رعایت نکردن بهداشت فردی اشاره کرد،همچنین بیماران بدون نسخه پزشک با مراجعه به داروخانه ها به طور خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف می کنند که منجر به افزایش مقاومت های آنتی بیوتیکی می شود.

بهبود آزمایشگاه ها

کشورها برای شناسایی باکتری ها به آزمایشگاه های پزشکی نیاز دارند تا بتوانند داروهای مناسب برای درمان بیماری ها را انتخاب کنند.

جمع آوری و به اشتراک گذاری داده ها


کشورها در راستای تصمیم گیری و رسیدن به نتایج بهتر در حوزه سلامت نیازمند یک سیستم هستند تا بتوانند داده های خود را در سطح جهانی به اشتراک بگذارند.

مصرف عاقلانه آنتی بیوتیک

باید آنتی بیوتیک ها را بر اساس زمانی که پزشک تجویز می کند مصرف کرد.

اقدامات لازم در راستای جلوگیری از عفونت: در مراقبت های بهداشتی باید عفونت ها را کنترل کرده تا از گسترش میکروب های مقاوم جلوگیری شود.

7

کد خبر: 904013

وب گردی

وب گردی