تقویت فعالیت های شوراهای رفاهی دانشگاه ها

در نشست دبیران مناطق دهگانه اموررفاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور، راهکارهای تقویت فعالیت شوراهای رفاهی دانشگاه ها و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رفاهی به اعضای هیئت علمی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حبیب اله سنگتراش دبیر ستاد رفاهی این وزارت با اشاره به دستور کار این نشست گفت: بررسی راه های تقویت فعالیت های شورا های رفاهی دانشگاه ها، اصلاح شیوه نامه شوراهای رفاهی و برنامه ریزی برای برگزاری نشست سراسری برای همه مشاوران رفاهی دانشگاه ها از جمله مطالب مورد بررسی در این نشست می باشد.

وی حل مشکلات رفاهی اعضای هیئت علمی با کمک کارگروه های تخصصی چهارگانه را از دیگر اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

دبیر شورای رفاهی وزارت علوم افزود: در گذشته اهتمام لازم برای تثبیت جایگاه ستاد رفاهی وزارت علوم صورت نگرفته بود و ما با تلاش فراوان توانستیم با کمیته متشکل از معاونان حقوقی، پشتیبانی و اداری جایگاه این ستاد را مشخص کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که در شوراهای رفاهی دانشگاه ها وجود دارد عدم اطلاع رسانی از تسهیلات و امکانات و نحوه استفاده از آن هاست و باید کمیته اطلاع رسانی تشکیل شود و از همه تشکل های رفاهی دعوت شود تا هماهنگی ها و اطلاعات به روز در اختیار همه مناطق قرار گیرد.

دکتر سنگتراش با اشاره به برخی اقداماتی که از طرف این ستاد صورت گرفته است، گفت: در بحث بیمه های تکمیلی به این جمع بندی رسیده ایم که شورای رفاهی هر منطقه باید دانشگاه های تحت پوشش خود را در امر بیمه تجمیع کند و در امر خرید زمین هم کار گروه های این بخش باید کار کارشناسی انجام دهند و اگر هر دانشگاهی بتواند بخشی از اراضی دانشگاه را در اختیار استادان قرار دهد کار سریع تر به نتیجه خواهد رسید.

وی همچنین به چهار امتیازکسب شده درخصوص هماهنگی تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ملی به اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: پول روز شمار با نرخ سود ۲۳ درصد، وام ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد، پرداخت وام با نرخ سود ۱۲ درصد از محل سود پول دانشگاه ها در بانک و گذاشتن سپرده در بانک ملی و اخذ وام با نرخ سود ۴ درصد از جمله تلاش هایی بوده که ستاد رفاهی وزارت علوم توانسته در مذاکره با بانک ملی به آن نایل شود.

دکتر رضایی مشاور ستاد رفاهی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: از کلیه دبیران مناطق دهگانه می خواهیم جلسات خود را به طور منظم هر دو ماه یک بار و جلسات تخصصی کار گروه ها را هر ۱۵ روز یک بار تشکیل دهند و نشست مشترک دبیران مناطق نیز هر سه ماه یک بار به طور منظم برگزار شود و دبیران باید حتماً صورت جلسات را به ستاد رفاهی وزارت ارسال کنند.

204

کد خبر: 904040

وب گردی

وب گردی