اعتماد مردم به امام راحل انقلاب را به ثمر نشاند/ پیروزی خون بر شمشیر پیام انقلاب است

استاندار سابق آذربایجان غربی با بیان این که بدون مردم این انقلاب پیروز نمی شد، گفت: مردم براساس اعتقادات اسلامی شان به امام خمینی (ره) و اعتماد به ایشان توانستند این انقلاب را به ثمر برسانند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب اسلامی از استان هایی بوده است که مردم و روحانیت از سال ها بسیار قبل از 57، دست به تظاهرات در مقابل حکومت ستم شاهی می زدند و در این راه جانفشانی های بسیاری داشتند .

از جمله افرادی که در رهبری تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بودند افراد بسیار بلندمرتبه ای مانند آیت الله حسنی، آیت الله قریشی و مرحوم آیت الله قره باغی همچنین از شهدای پاک و به نام دیگری مانند شهید باکری دراین استان بودند که با همت این افراد و مردم غیور این استان پیروزی های زیادی را در انقلاب به نام خود ثبت کردند.

جنبش ها و حرکات مردم غیور آذربایجان غربی تقریبا از مساجد شروع شد که کار را به جایی رساند و رژیم شاهنشاهی مسجد اعظم ارومیه را به توپ بست که در مقابل این حرکت رژیم پهلوی مردم ارومیه برای اولین بار دست به جنگ مسلحانه در دوم بهمن‌ماه ۵۷ به رهبری آیت الله غلامرضا حسنی زده و توانستند در این قیام در مقابل رژیم ایستاده و جواب دندانشکنی به حرکت وحشیانه آنها بدهد.

قربانعلی سعادت از دانشجویان قبل از سال 57 بود یعنی سال های 51-55 بوده و در همان سال ها پیام امام خمینی (ره) را به صورت اعلامیه، نوار کاست به همراه همراهان دیگرش در میان مردم ایران توزیع می کرده است.

وی در مبارزات دانشجویی حضور پررنگی داشته که حتی طی سالیان سال تحت تعقیب ساواک بوده تا این انقلاب به حول و قوه الهی به ثمر رسیده است.

سعادت متولد روستای قره باغ در ارومیه و استاندار سابق استان آذربایجان غربی در دولت یازدهم و رکورددار سمت استانداری در ایران است.

قربانعلی سعادت با بیان این که انقلاب اسلامی در ایران سه رکن اساسی داشت در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: رهبری، اسلام و مردم از ارکان اصلی بود که هر کدام در صورت نبود حتی یک از رکن ها انقلاب به پیروزی نمی رسید.

اعتماد مردم به امام راحل انقلاب را به ثمر نشاند

وی ادامه داد:امام خمینی (ره) در سال 42 قیام کردند اما به دلیل آن که مردم از ایشان پیروی نداشتند آن انقلاب نتیجه نرسید مانند حضرت امیرالمومنین علی (ع) چون تمام مردم از ایشان حمایت نکردند خلافتشان را نتوانستند اعلام کنند؛ جمهوری اسلام همینطور بود.

استاندار سابق آذربایجان غربی با بیان این که بدون مردم این انقلاب پیروز نمی شد، تاکید کرد: مردم براساس اعتقادات اسلامی شان به امام خمینی (ره) و اعتماد به ایشان توانستند این انقلاب را به ثمر برسانند.

رهبران قیام ارومیه آیت الله حسنی، آیت الله قریشی و مرحوم آیت الله قره باغی

وی در رابطه با رهبران انقلاب در ارومیه و استان آذربایجان غربی تصریح کرد: از رهبران قیام در استان می توان به آیت الله حسنی، آیت الله قریشی و مرحوم آیت الله قره باغی در شهرستان ها اشاره کرد و جوانانی مانند شهید باکری از انقلابیون آن زمان بودند که نقش اصلی در به صحنه آوردن جوانان در انقلاب را داشتند که از امام خمینی تبعیت داشتند.

سعادت افزود: تحرکات مردمی با فرماندهی آیت الله حسنی از سال های بسیار قبل از انقلاب 57 وجود داشت اما راهپیمایی ها و تظاهراتی که منجر به پیروزی انقلاب بود از اواخر سال 66 به صورت مشخصی آغاز شده بود.

استاندار سابق آذربایجان غربی با بیان این که مردم ارومیه راهپیمایی های بسیار خوبی قبل از انقلاب برای مقابله با رژیم ستمشاهی داشتند، گفت: آیت الله حسنی در مقابل گروه های ستم شاهی همیشه مبارزه می کردند که بر اثر شدت مبارزات مردم، ارتش مسجد اعظم ارومیه را به توپ بست و منجر به شهادت بسیاری از انقلابیون و مردم بی گناه شد.

رشد و شکوفایی در صنعت استان پس از انقلاب وجود دارد

وی با بیان این که زندگی کنونی مردم ارومیه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: قبل از انقلاب به یاد دارم که در آذربایجان غربی دختر شایسته انتخاب کرده و به اسرائیل میفرستادند و مردم را به زندگی اروپایی تشویق می کردند که مناسب فرهنگ اسلامی نبود اما در حال حاضر بحمدالله برعکس این موضوع وجود دارد.

استاندار سابق آذربایجان غربی با بیان این که مردم این استان معیشتشان را از راه کشاورزی می گذرانند، گفت: زندگی مردمی که در حال حاضر کشاورزی می کنند خیلی مناسب نیست نه آن که مانند قبل از انقلاب باشد اما رشد و شکوفایی که در صنعت استان وجود دارد در کشاورزی نمود پیدا نکرده است.

آذربایجان غربی 12 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد

سعادت با بیان این که پس از این انقلاب استان آذربایجان غربی 12 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، گفت: پس از انقلاب اسلامی بحث مبارزه گروهک هایی از جمله کوموله، سلطنت طلب ها و ... بوده که مردم به دفاع از انقلاب اسلامی می پرداختند.

وی با بیان این که تعداد زیادی از خانم ها هم در این انقلاب شهید شدند، ادامه داد: هیچ استانی مانند آذربایجان غربی این تعداد شهید از جمله سرداران و بزرگواران، تحصیل کرده، دانشجویان، معلمان و روحانیت در مبارزه با گروهک ها نداد.

پیروزی خون بر شمشیر پیام انقلاب است

استاندار سابق آذربایجان غربی در پاسخ به این سوال که پیام این انقلاب چه بود، گفت: پیام این انقلاب پیروزی خون بر شمشیر است، زیر انقلاب نشان داد که شمشیر و تجهیزات نظامی همیشه کاربرد ندارد و این انسان ها هستند که می توانند کارها را پیش برده و در مقابل استکبار ایستاده و مبارزه کنند.

وی ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی برای کل دنیا و مستضعفین امیدوارکننده بوده است.

سعادت با بیان این که انقلاب اسلامی پیام بسیار روشنی برای جهانیان داشت، افزود: با توجه به این انقلاب شاهد این موضوع بودیم که خیلی از کشورهای دیگر مردمشان جرات پیدا کرده تا در مقابل استکبار بایستند و سرنوشت خودشان را تعیین و در دست بگیرند.

901

کد خبر: 904168

وب گردی

وب گردی