از سال آینده آزمونی برای مدارس خاص از جمله سمپاد برگزار نمی‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اثرات مثبت عدم برگزاری آزمون در دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان بسیار زیاد است و بر این اساس 7.5 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی از قید استرس هرگونه آزمون ورودی مدارس آزاد می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ، با بیان اینکه دیروز یکی از مهمترین تصمیمات آموزش و پرورش در جهت ایجاد فضای آرام تربیتی دانش‌آموزان ابتدایی گرفته شد، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه برگزاری هرگونه آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد و بدین ترتیب سال آینده تنوع مدارس و جداسازی دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: اثرات مثبت این تصمیم برای دانش‌آموزان بسیار زیاد است و کمترین آن کاهش استرس و فضای مخرب رقابت برای ورود به مدارس خاص است و بدین ترتیب 7.5 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی از قید استرس هرگونه آزمون ورودی مدارس آزاد می‌شوند.

حکیم‌زاده اضافه کرد: 9 سال اول تحصیل دانش‌آموزان، آموزش عمومی است و باید صرف مهارت‌آموزی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان باشد اما فضای رقابت برای ورود به مدارس خاص و وجود مافیای اقتصادی کنار آن، این فضا را از دانش‌آموزان گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام‌های آموزشی پیشرو جداسازی دانش‌آموزان مطرح نیست، خاطرنشان کرد: غنی کردن فضای آموزشی و آموزش معلمان باعث می‌شود تا تمام دانش‌آموزان با توجه به استعداد خود از فضای کلاس بهره برده و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی ادامه داد: از سال آینده آزمونی برای مدارس خاص از جمله سمپاد برگزار نمی‌شود و جداسازی دانش‌آموزان صورت نمی‌گیرد.

بدین ترتیب با عدم برگزاری آزمون مدارس خاص، به تدریج طی سه سال مدارس سمپاد از متوسطه اول حذف می‌شود.
706

کد خبر: 904265

وب گردی

وب گردی