احمدزاده و حسینی باید اخراج می شدند/ سوت طلایی در دستان کاظمی

نگاهی بر قضاوت داوران هفته بیست و دوم لیگ برتر می اندازیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته بیست و دوم لیگ برتر با برگزاری آخرین دیدار میان ذوب آهن و استقلال به پایان رسید. در این هفته علی دایی و علی کریمی اعتراضات زیادی به قضاوت داوران داشتند. همچنین سپاهانی ها به دیدار با پرسپولیس معترض بودند که طبق نظر کارشناسان اعتراضات اشتباه است.

* کارشناس داوری:

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص قضاوت داوران در این هفته عنوان کرد: بازی سپاهان و پرسپولیس، زاهدی فر این دیدار را خیلی خوب قضاوت کرد؛ برخوردها زیاد بود، چیزی در حدود 18 خطا سپاهان و 18 خطای فیزیکی پرسپولیس داشت که درکل بازی پر برخوردی بود. کار داور بسیار سخت بود اما با این وجود توانست بازی را خوب اداره کند. دقیقه 33 به سعید آقایی اخطار داد که تصمیمش کاملاً درست بود. در دقیقه 51 که خیلی هم جنجالی بود سپاهانی ها اعتقاد داشتند که بیرانوند روی مهاجم سپاهان ساسان انصاری مرتکب خطا شده و اعتقاد داشتند این خطا پنالتی بود و کلی مصاحبه کرده بودند ولی آن چه که مشخص بود پنالتی نبود و در این صحنه مهاجم روی دروازه بان خطا کرد. نکته این بازی زمانی بود که فرشاد احمدزاده با استوک قوزک پای سعید آقایی را لگد کرد و این خطا جز خطاهای شدید محسوب می شود و باید کارت قرمز مستقیم را دریافت می کرد. زاهدی فر در مصاحبه پس از بازی عنوان کرد در زاویه ای ایستاده که به این صحنه مشرف نبوده، ولی مرجانزاده داور چهام باید بهش کمک می کرد.

تراکتورسازی - پدیده، پیام حیدری در این بازی یک پنالتی به سود پدیده باید می گرفت اما این کار را نکرد و یکی از نقاط ضعف بود، روی محمد قاضی خطای پنالتی شد اما داور ادامه بازی داد. در صحنه ای که مدافع پدیده اخراج شد می توانست با کارت زرد بازیکن را جریمه کند و به نظر من اخراج کاملاً اشتباه بود.

سپیدرود - استقلال خوزستان یکی از بازی های جنجالی بود که علی کریمی آن را به حاشیه کشید. بیژن حیدری قضاوت این بازی را برعهده داشت؛ یک پنالتی به سود سپیدرود گرفت و کاملاً درست بود ولی گل نشد؛ یک اخراج هم در این دیدار داشت و هیچ مشکلی نداشت و آن هم کاملاً درست بود. اما یک نکته داشت در این دیدار کریمی معتقد بود در دقیقه 88 یک پنالتی برای سپیدرود گرفته نشده که فکر می کنم در آن صحنه توپ به دست بازیکن استقلال خوزستان برخورد نمی کند و تصمیم داور دست بود، قضاوت بی نقص بود و اعتراض کریمی بی جا بود.

نفت تهران و پیکان، پنالتی هایی که برای هردو تیم گرفته شد کاملاً صحیح بود و هیچ نقصی در آن ها نبود.

پارس جنوبی و سایپا، در این دیدار علی دایی به شدت به داوری معترض بود که اگر اعتراضی وارد باشد باید هردو سرمربی معترض باشند؛ چرا که در این دیدار دو پنالتی گرفته نشد که یکی به سود سایپا و دیگری به سود پارس جنوبی بود. قضاوت سیدعلی ضعیف ارزیابی شد در این دیدار و از کیفیت خوبی برخوردار نبود.

ذوب آهن و استقلال، حاج ملک این دیدار را بد قضاوت نکرد و به نوعی انتظارات را برآورده کرد، ولی در دقیقه 59 نمی شود از اشتباه تاثیرگذار این داور چشم پوشی کرد. جایی که مجید حسینی در محوطه جریمه روی میلاد فخرالدینی خطا می کند و پنالتی کاملاً درست بود، اما در ادامه جریمه در نظر گرفته اشتباه بود، حسینی مستحق دریافت کارت قرمز مستقیم بود. اخطاری هم که روزبه چشمی به خاطر اعتراض گرفت کاملاً درست بود.

* سوت طلایی: وحید کاظمی

* کارت خاکستری: سیدمهدی سیدعلی

نفت تهران - پیکان تهران/ وحید کاظمی – محمدرضا منصوری – سعید علی نژادیان – حسن اکرمی – ناظر: مسعود عنایت

گسترش فولاد تبریز - سیاه جامگان مشهد / رضا عادل – حمیدرضا کنعانی – رحیم حاجیلو – علی احمدی – ناظر: فریدون اصفهانیان

پارس جنوبی جم - سایپا تهران / سیدمهدی سیدعلی – بابک داوری – براتعلی مولوی – پیمان فرخی مهر – ناظر: ابوطالب طاهریان

پرسپولیس - فولاد مبارکه سپاهان / محمدحسین زاهدی فرد – علیرضا ایلدروم – سجاد طوری – سیدمهدی مرجان زاده – ناظر: حیدر شکور

سپیدرود رشت - استقلال خوزستان / بیژن حیدری – سیدیعقوب حجتی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

پدیده خراسان - تراکتورسازی تبریز / پیام حیدری – علی میرزابیگی – فرهاد فرهادپور – سیداحمد موسوی – ناظر: محمود رفیعی

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان/ حسین زرگر – حمید سبحانی – جلیل شعرانی – امید سعیدفر – ناظر: ایرج نظری

ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران / حمید حاج ملک – محمدرضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – کمیل غلامی – ناظر: زاهد بحرینی

601

کد خبر: 904280

وب گردی

وب گردی