افزودن رشته‌های پزشکی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قزوین / مهاجرت معکوس نتیجه حمایت از نخبگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: حضور شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا در کنار سرمایه گذاران فرصت خوبی برای نزدیک شدن دانشگاه به صنعت و صاحبان صنعت است.

دکتر موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که در سومین دوره «روز ارائه» استارتاپ‌های مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که دیروز در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، 37 سرمایه‌گذار از شرکت‌های مختلف حضور داشتند، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی باعث به وجود آمدن فرصتی برای ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های سرمایه‌گذار است.

وی افزود: مشکل عمده شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی تولیدات و ایده‌ها و ورود به بازار است، این رویداد می‌تواند رشد شرکت‌های نوپا را به ارمغان بیاورد و فرصت خوبی باشد برای نزدیک شدن دانشگاه به صنعت و صاحبان صنعت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از دلایل برگزاری این رویداد در تهران را امکان حضور سرمایه‌گذاران دانست و گفت: حضور ارزشمند دکتر رهبر در این رویداد نشان‌دهنده حمایت دانشگاه آزاد اسلامی است که دلگرمی نخبگان را به همراه دارد.

موسی خانی با ابراز خرسندی از حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر منویات مقام معظم رهبری، افزود: امسال کارهای خوبی دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده و امیدواریم بتوانیم تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث تولید، اشتغال، خوداتکایی وعدم وابستگی نفت و وابستگی فنّاورانه به خارج گام‌های مؤثری برداریم.

وی حفظ نخبگان به عنوان سرمایه‌های انسانی را ضروری خواند و اظهار داشت: باید سیاست‌گذاری‌ها به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در کشور خودمان بمانند، تحصیل و کار کنند. نخبگان زمانی از کشور خارج می‌شوند که احساس کنند در داخل اثرگذار نخواهند بود. امروز با همین حمایت‌ها آن دغدغه‌ها از بین رفته است و اکنون شاهد پدیده مهاجرت معکوس هستیم و تعداد زیادی از تحصیل‌کرده‌های ایرانی مقیم خارج بازگشته‌اند.

موسی خانی در خصوص حمایت‌های مستقیم دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مقوله تجاری‌سازی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی شوراهای اقتصاد دانش‌بنیان و شوراهای سرمایه‌گذاری کارهای خوبی صورت داده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از درخواست این دانشگاه مبنی بر تأسیس رشته‌های پزشکی خبر داد و گفت: اضافه کردن رشته‌های میان‌رشته‌ای در دستور کار این واحد دانشگاهی است. قصد داریم در آینده رشته‌های دندانپزشکی را به دیگر رشته‌های تحصیلی این واحد اضافه کنیم.

وی این اقدامات را گام‌های مؤثری برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حمایت از پروژه‌های دانشجویی دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌گذاری خوبی روی پروژه‌های دانشجویان انجام داده است و در واحد قزوین نیز از تعدادی پروژه حمایت شده و این روند ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درباره جهت‌دهی پایان‌نامه‌های دانشجویی برای کاربردی‌تر شدن از پیش بیشتر آن‌ها گفت: جهت دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی با توجه به ویژگی‌های اقلیمی منطقه در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است تا این پایان‌نامه‌ها با نیازهای هر منطقه مطابقت داشته باشد که این امر خود تجاری‌سازی آن‌ها را تسهیل کرده و مشکلات مناطق مختلف را حل می‌کند.

موسی خانی با تأکید بر این که مسئولین دانشگاه‌ها باید در این خصوص جدیت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم در حوزه کشاورزی و هم در حوزه صنعت عملکرد خوبی داشته که به همین دلیل نیاز واحدهای صنعتی منطقه قزوین را احصا و به واحدهای دانشگاهی مربوطه ارسال کردیم تا دانشجویان محورهای پایان‌نامه‌های خود را در این راستا قرار دهند تا هم مورد استفاده صنعت قرار بگیرد و هم در بحث اشتغال بتوانند در همان واحدهای صنعتی مشغول شوند.

وی اجرای طرح ناحیه بندی در دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: اجرای این طرح صرفه‌جویی هزینه‌ها را برای دانشگاه به دنبال خواهد داشت و شاید بتوان کسری بودجه را در سال جاری پوشش داد.

کد خبر: 904281

وب گردی

وب گردی