درصد طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر از دیگر اقشار جامعه است

جلسه ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام با حضور مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، معاونین فرهنگی به میزبانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان ایلام و دبیر ستاد ازدواج دانشجویی این استاد گفت: تسهیل در امر ازدواج باید به یک فرهنگ تبدیل و نقش دانشگاه‌ها در تسهیل ازدواج در جامعه به ویژه ازدواج دانشجویی باید پررنگ‌تر شود.

وی گفت: ازدواج گرچه یک عمل ارادی تابع خواست، تمایلات و دیدگاه‌های فردی است اما بسیاری از متغیرهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی در پایداری و دوام آن و یا تزلزل و فروپاشی آن مؤثر هستند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه آسیب طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر از دیگر اقشار جامعه است، بیان کرد: تسهیل در امر ازدواج و آسان‌گیری، نقش مهمی در سالم‌سازی و دوام و پایداری آن دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به امر ازدواج دانشجویی دارند و بر ماست تا به‌عنوان متولیان امر شرایط و امکانات لازم برای تحقق منویات رهبری و تسهیل در امر ازدواج دانشجویی فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه تاریخ اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس چهارم اسفند ماه است، گفت: 134 زوج دانشجو تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و تا پایان بهمن‌ماه فرصت ثبت‌نام فراهم است.

در این جلسه همچنین مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ایلام گفت: روحانیت و دانشگاه در عرصه ظهور و بروز انقلاب اسلامی پیشتاز بودند و امروز هم باید قبل از هر گروه و دسته‌ای حامی انقلاب و در وسط میدان باشند.

حجت اسلام و المسلمین غلامرضا غیاثی اضافه کرد: ازدواج دانشجویی ازدواجی راحت و بر اساس صمیمیت است و باید باکار تبلیغی و فرهنگی بیشتر در محیط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در تسهیل آن اقدام کرد.

وی بیان کرد: نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مشهد با برگزاری کلاس‌های آموزشی که اتفاقاً نتایج مؤثر و جذابی هم در پی داشته است گام مؤثری در تحکیم پیوند زوج‌های جوان برداشته است و در این زمینه امکانات رفاهی از جمله هتل نیز برای زوج‌های دانشجو فراهم کرده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: مهم‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکمیت بخشیدن استقلال و آزادی و برچیدن استبداد داخلی و استعمار خارجی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر هاشمی اضافه کرد: متأسفانه امروز خیلی از افراد قدردان نعمت آزادی ، امنیت و آسایش کنونی نیستند چون این افراد نتوانسته‌اند دوران تاریک قبل از انقلاب را درک کنند.

کد خبر: 904302

وب گردی

وب گردی