ایجاد یک موسسه علمی مشترک بین ایران و آلمان بسیار مفید است

رئیس اورژانس کشور گفت : تربیت نیروهای اورژانس بصورت مشترک جهت ارتقای سطح دانش و مهارت ازجمله عملیات‌های مربوط به حوادث ترافیکی مورد نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور دکتر کولیوندگفت : می توانیم در برخی حوادث از جمله حوادث غیر مترقبه می توانیم مانند آلمان عمل کنیم. اورژانس آلمان بصورت تئوری مدیریت بحران را آموزش دیدند اما ایران بصورت عملی تجربیات خوبی بدست آورده است.

وی گفت: از طریق موسسه مشترک علمی تجارب خود را به آلمان منتقل می کنیم و در مقابل آلمان دانش تئوری را به نیروهای ما آموزش می دهد.برای مقابله با تهدیدها می توان پدافند غیر عامل ایران و آلمان را به هم متصل کرد.

کولیوند با اشاره به اینکه اورژانس کشور در پاسخگویی به مردم بسیار موفق عمل کرده است ف پیاده روی اربعین نمونه ی بارز این توفیق است ، که هیچ کجای دنیا این چنین تجاربی ندارند گفت: در زلزله کرمانشاه 1900روستای تحت تاثیر زمین لرزه بودند و اورژانس کشور در عرض کمتر از 24 ساعت مراکز درمانی دایر کرد.

به گفته وی بحث بسیج و شکل گیری داوطلبی در ایران بی نظیر است که بانی آن امام خمینی (ره) بود و با یک فراخوان مقام معظم رهبری کمک های مردم به منطقه سرازیر شد.

کولیوند گفت: بزودی یک تیم از ایران در جهت بازدید از اورژانس آلمان به این کشور عازم می شود.پس از اینکه بررسی و کارشناسی های لازم انجام شد ، تفاهم نامه هایی با اورژانس آلمان منعقد می شود.

706

کد خبر: 904308

وب گردی

وب گردی