دکتر حریرچی :کرمان استان پیشرو در کنترل مرگ و میر نوزادان/ مورد حاد و غیر عادی  از آنفلوانزا نداشتیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امسال به جز آنفلوانزای پرندگان که مرغان تخمگذار را مبتلا کرد مورد حاد و غیر عادی درباره آنفلوانزا نداشتیم اما نوع ابتلای آن با سال های گذشته، تفاوت داشت و توصیه ما به افراد مسن، کودکان و بیماران خاص این است که واکسیناسیون انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نشست خبری دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. دکترحریرچی در ابتدای این نشست گفت: درمراکزی که پزشکان،ماما ها و... برای خدمت رسانی اسکان پیدا کرده اند در دوران خدمتشان هزینه های مربوط شامل اسکان و... بر عهده ماست مگر اینکه هزینه غیر متعارف باشد که معمولا چنین موضوعی اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به وضعیت درمان آیت الله شاهرودی گفت: ما در مورد سلامت افراد سیاسی و هنرمندان و وزشکاران در صورتی که خوشان یا خانواده شان بخواهند اطلاع رسانی خواهیم کرد.اطلاعات در زمینه آقای شاهرودی به همان اطلاعات بسنده می کنیم و نیازی نمی بینیم در این رابطه صحبت کنیم پیشنهاد می کنیم خانواده با پزشکان مربوطه مشورت و در صورت لزوم اطلاع رسانی های لازم از طریق گروه متخصص انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در زمینه تعرفه پزشکان در سال 97 گفت: در این زمینه بحث های متعددی صورت گرفته بر اساس قانون مربوطه بنا بوده قبل از شروع سال آینده ، شورای عالی بیمه بررسی ها را انجام و تکلیف بودجه روشن شود.این اقدام در آبان ماه انجام و ارسال شده اما متاسفانه پیش از تصویب بودجه، تعرفه‌ها تعیین تکلیف نشد. البته نمایندگان در کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای داشتند، امروز مجلس راسا قرار است درباره تمام تعرفه‌ها به ویژه تعرفه پزشکی تصمیم گیری کند.گفتنی است افزایش تعرفه ها باید مطابق تورم، در اکثر موارد صورت گیرد.


دکتر حریرچی درباره شیوع آنفلوانزا طی امسال افزود: امسال به جز آنفلوانزای پرندگان که مزغان تخمگذار را مبتلا کرد مورد حاد و غیر عادی درباره آنفلوانزا نداشتیم اما نوع ابتلای آن با سال های گذشته،تفاوت داشت توصیه ما به افراد مسن، کودکان و بیماران خاص این است که واکسیناسیون را انجام دهند.

وی اضافه کرد: پزشکان از لحاظ قانونی می توانند طرح خود را در تهران بگذرانند و منعی در این زمینه وجود ندارد. در حال حاضر بیشتر پزشکان عمومی طرح‌شان را در شهرستان‌ها می‌گذرانند و زمانی که یک فرد متخصص به منطقه‌ای معرفی می‌شود، پیش از شروع طرح هیچ اقدامی برای جابه‌جایی وی صورت نمی‌گیرد، اما پس از اینکه طرح شروع شد، این فرد می‌تواند با دلیل موجه جابه‌جا یا از طرح معاف شوند.

حریرچی در زمینه گزارش یکی از رسانه ها مبنی بر عدم وجود ان آی سی یو (NICU) در شهرهایی مانند بم بیان کرد: ما طبق سطح بندی اقدام می کنیم استان کرمان به دلیل وجود متخصصان و فوق تخصص ها یک استان پیشرو در زمینه کنترل مرگ و میر نوزادان بوده است و ما در شهرکرمان و جیرفت مشکلی نداریم. درحال حاضر بیش از 2 هزار 400 تخت مراقبت ویژه و مراقبت ویژه نوزادان راه‌اندازی شده است.

خبرنگار :نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 904342

وب گردی

وب گردی