پوشش شبکه 3G و 4G کشور سراسری شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه از امروز شبکه نسل سوم و‌چهارم تلفن همراه در کشور سراسری شد، گفت: ۱ هزار و ۳۳۰ روستای خراسان رضوی تا پایان اسفندماه به شبکه ارتباطی کشور متصل می شوند و همزمان از طریق سه اپراتور تلفن همراه کشور دسترسی به شبکه را پیدا می کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و‌اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعزامی به مشهد مقدس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات که برای افتتاح پروژه های حوزه ICT به مشهد مقدس سفر کرده است، با اعلام سراسری شدن شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه در شهرهای سراسر کشور گفت: همزمان با دهه مبارک فجر در کنار ضریح مطهر ثامن الائمه (ع) اعلام می کنم که از امروز تمام شهرهای کشور شامل بیش از ۱هزار و ۲۴۶ شهر به شبکه نسل سوم و‌ چهارم تلفن همراه متصل شدند تا مردم شهرهای کشور به صورت عادلانه و‌مساوی از خدمات آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به توجه دولت به مناطق کمتر برخوردار افزود: امروز وعده می دهم که تا پایان اسفندماه ۱هزار و ۳۳۰ منطقه روستایی خراسان رضوی به طور همزمان به شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل دسترسی پیدا می کنند که البته امروز ۴۵۵ روستا دسترسی به شبکه پیدا می کنند و بقیه روستاها نیز تا پایان اسفند امسال به شبکه ارتباطی متصل می شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اقداماتی که طی سال های گذشته انجام شده است، اظهار کرد: روز به‌ روز که یک نهال بزرگ ‌می‌شود چالش های آن نیز همچون یک طفل در گهواره بزرگ تر می شود که این نشانه رشد است. لذا هرچقدر رشد بیشتر باشد چالش های آن نیز بیشتر می شود که این یک سیکل مطلوب است و نمی توان هیچ یک از آنها را خاموش کرد و این چرخه باید ادامه پیدا کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و‌امید با اشاره به اینکه انکار رشد و پررنگ تر کردن مطالبات ناامیدی به بار می آورد، تصریح کرد: جامعه با ناامیدی به هیچ جا نمی رسد و باید چالش ها را به فرصتی برای رشدی دوباره تبدیل کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیون زائر یا به زبان غربی ها، توریست به استان خراسان رضوی مراجعه می کنند، خاطرنشان کرد: در دنیای رسانه ای تصویری از کشور ترسیم شده که راه برطرف کردن و اثبات همین حضور زائران و توریست هاست و مشهد به عنوان ویترین جمهوری اسلامی باید امکانات و تسهیلات مطلوبی را ارایه دهد.

202

کد خبر: 904353

وب گردی

وب گردی