دانشجوی دانشگاه آزاد زاهدان در مسابقات جهانی اختراعات 2 مدال طلا گرفت

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو اختراع در مسابقات جهانی اختراعات iifme زیر نظر وزارت علوم کشور کویت و سازمان ملل متحد و فدراسیون جهانی مخترعین موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو اختراع در مسابقات جهانی اختراعات iifme زیر نظر وزارت علوم کشور کویت و سازمان ملل متحد و فدراسیون جهانی مخترعین موفق به کسب مدال طلا شد.

این مسابقات به صورت مستقیم زیر نظر امیر کویت و طلال جاسم الخرافی یکی از وزرای مجلس کویت برگزار شد و در این دوره از مسابقات ٣٦ کشور در حوزه‎های مختلف حضور داشتند.

احمد فدائی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو طرح دستگاه تصفیه آب دریا و کیف هوشمند در این مسابقات شرکت و موفق شد برای اختراع دستگاه تصفیه آب دریا علاوه بر مدال طلا، جایزه و مدال ویژه این دوره را به خود اختصاص دهد و این دستگاه به عنوان طرح برتر در حوزه محیط زیست نیز انتخاب شود.

دستگاه تصفیه آب دریا با روشی نو و تکنولوژی جدید برای نخستین بار در دنیا می تواند آب دریا را جهت کشاورزی و آشامیدن تصفیه سازی کند به طوری می‎توان گفت با استفاده از این دستگاه بیابان‎ها آباد و ایجاد اشتغال و کمبود آب شیرین را جبران کرد.

دومین اختراع با عنوان کیف هوشمند با چندین لایه امنیتی بسیار بالا برای حمل اسناد پول و تجهیزات است که از جمله ویژگی‎های منحصر به‏ فرد این کیف بدنه فیبر کربنی و رمز بسیار پیشرفته و دو قسمتی بودن لایه امنیتی آن است به طوری که با استفاده از هیچ قفل بیرونی باز نمی‎شود و فقط در صورت رسیدن به مقصد و ارسال دستور از مبدا باز می‎شود. این طرح نیز در حوزه امنیت و الکترونیک توانست حائز مدال طلا شود.

202

کد خبر: 904373

وب گردی

وب گردی