دستور صریح رئیس جمهور برای عدم گران شدن کالاهای اساسی و ضروری + سند

حذف ارز مبادله ای برای واردات کالای استراتژیک برنج منجر به افزایش قیمت این کالا در بازار مصرف شده به طوری که قیمت هر کیلو برنج خارجی از 50 هزار رالب به 70 هزار رال افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهرماه امسال بود که شریعتمداری وزیر صنعت در سخنانی، اعلام کرد که رئیس جمهور دستور رسیدگی را درباره کالاهایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتند، صادر کرده و از بانک مرکزی انتظار می رود در بررسی علت افزایش قیمت اقلام ضروری که دولت مسئولیت تنظیم بازار آن‌ها را بر عهده دارد، همکاری‌های لازم را انجام دهد.


این موضوع و اشاره به نقش بانک مرکزی، می تواند از موضوعاتی باشد که ماجرای اختصاص ارز مبادله ای به برنج و استنکاف بانک ها از این اقدام، بار دیگر آنرا یادآوری کرده است چراکه شریعتمداری در نامه جدید خود که 15 بهمن ماه خطاب به ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ارسال شده، تاکید کرده است علی رغم تصمیمات جلسه 4 بهمن کارگروه تنظیم بازار، تامکین ارز مبالده ای برنج از سوی بانک مرکزی صورت نگرفته است.
دستور صریح رییس جمهور برای عدم گران شدن کالاهای اساسی و ضروری +سند

به اعتقاد شریعتمداری، این رفتار بانک مرکزی باعث شده تا بانک های عامل نیز مستند به این موضوع، از پذیرش متقاضیان خودداری کنند.

وزیر صنعت با یادآوری مشکلات ناشی از افزایش قیمت برنج، اعلام کرده است که رییس جمهور دستور صریحی را مبنی بر عدم افزایش نرخ کالاهای اساسی و ضروری صادر کرده است.

بر این اساس، وزیر صنعت، معدن و تجارت از رییس کل بانک مرکزی خواسته است دستور دهد همکاران وی، تامین ارز کالاها را بدون دخل و تصرف و بر مبنای قانون مقررات صادرات و واردات و نوع ارز مورد اشاره در ثبت سفارش و ابلاغیه رسمی دفتر مقررات، ملاک اقدام قرار دهند و در خصوص برنج نیز تسریع لازم را به عمل آورند.

منبع: صبحانه آنلاین

401

کد خبر: 904395

وب گردی

وب گردی