هنر بهترین شیوه گسترش مفاهیم است/ضرورت پخش آثار جشنواره سیمرغ در تلویزیون

دبیر تخصصی بخش فیلم نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: بهترین شیوه برای گسترش مفاهیم در زمینه های مختلف، آثار هنری است،

به گزارش ایسکانیوز از نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، محمدمهدی عسگرپور دبیر تخصصی بخش فیلم نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از این جشنواره با موضوع سلامت افزود: وجه تمایز این جشنواره با بسیاری از جشنواره های دیگر تنوع موضوعی تولیدات است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم فیلمسازان و هم پزشکان می توانند در این جشنواره شرکت کنند شاهد شور و هیجانی چشمگیر در فضای جشنواره هستیم. اگر این شور و اشتیاق با این موضوع پیوند بخورد که چگونه می توان موضوع سلامت را در میان مردم گسترش داد؟ شاهد گستردگی جشنواره در جامعه خواهیم بود.

عسگرپور اظهار کرد: من فکر می‌کنم این زمینه وجود دارد که بحث سلامت در جامعه توسعه پیدا کند. بخش اجرایی جشنواره زمان بندی دقیقی دارد و این دقت بر بهتر برگزار شدن جشنواره اثرگذار است. اگر جشنواره بتواند موضوع خود را مستمرتر برگزار کند مخاطب جدی‌تری پیدا خواهد کرد.

دبیر تخصصی بخش فیلم جشنواره سیمرغ افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی به بهتر شدن آثار شرکت کنندگان کمک می کند. علاوه بر این جشنواره باید آثار موفق سنوات گذشته را در دوره‌های بعدی ارائه کند تا شرکت کنندگان، دیدگاه جشنواره درباره تولید آثار را بدانند.

وی درباره بهتر برگزار شدن جشنواره، گفت: پخش آثار جشنواره در تلویزیون در پیشبرد اهداف بسیار موثر است. در حال حاضر جشنواره‌های زیادی در کشور برگزار می‌شود. اما موضوعات مهمی مانند سلامت نیازمند برگزاری چنین جشنواره‌هایی است، چرا که بهترین شیوه برای گسترش مفاهیم در زمینه های مختلف، آثار هنری است.

بر اساس اعلام دبیرخانه دائم جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت، مهلت ثبت نام و ارسال آثار از 11 آبان‌ماه تا 25 بهمن‌ماه 96 در نظر گرفته شده است.

جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، بهار ۱۳۹۷در شهر تهران برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 904434

وب گردی

وب گردی