کلیه منابع و درآمدهای وزارت آموزش و پرورش اختصاصی می‌شود

بر اساس مصوبه امروز مجلس، از ابتدای سال 1397 کلیه منابع و درآمدهای وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اختصاصی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز دوشنبه (16 بهمن ماه 96) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور، تبصره 9 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

بر اساس بند (الف) تبصره 9 لایحه بودجه 97، به دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال 1396 نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها اقدام کنند.

همچنین بر اساس (ب) تبصره فوق، از ابتدای سال 1397 کلیه منابع و درآمدهای وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اختصاصی می‌شود.

در بند (ج) نیز آمده است وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای مذکور و همچنین سایر منابع ناشی از فعالیت‌های‌ صندوق تا سقف یازده هزار و سیصد میلیارد (11.300.000.000.000)ریال پس از واریز به خزانه‌داری کل در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

بر اساس بند (ه) این تبصره نیز از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف هستند.

همچنین نمایندگان نمایندگان با بند الحاقی بند (ح) تبصره 9 هم موافقت کردند که بر این اساس، شرکت‌های سودده، بانک‌ها، و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره 3 این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل‌درصد(40%) هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه ماهه به میزان بیست و پنج درصد(25%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

منبع: فارس

302

کد خبر: 904459

وب گردی

وب گردی