طرح خرید ریلی مطبوعات در سال آینده وسعت می گیرد

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح خرید نشریات و مطبوعات برای قطارهای بین شهری در سال 97 از لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا می کند.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر دریافتی، محمد سلطانی فر در نشست هم اندیشی با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیران طرح ریلی با تاکید بر اینکه طرح خرید مطبوعات و نشریات برای قطارهای برون شهری باید با اصلاح برخی موارد، با قدرت ادامه یابد، گفت: تلاش کنیم در سال آینده هم تعداد و هم تنوع نشریات حاضر در این طرح بیشتر شود.

وی افزود: نگاه ما به مطبوعات، تسهیل در عرضه و افزایش مخاطب واقعی و حمایت هدفمند است و در این مسیر از تمام توان خود برای تقویت بنیه اقتصادی مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اعلام رضایت مسافران قطارهای برون شهری از وجود مطبوعات سراسری در قطارها، اظهار کرد: حمایت از نشریات استانی و محلی برای ما اولویت دارد و در سال آینده سهم نشریات برتر استانی نیز باید در مسیرهای برگشت به تهران به خوبی دیده شود.

محمد رجبی، مدیرعامل رجا نیز در این نشست با اشاره به آخرین نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران قطارهای برون شهری در خصوص خدمات فرهنگی درون قطارها، از رضایت بالای مسافران نسبت به تجهیز قطارها به روزنامه و مجله خبر داد و گفت: هم اکنون 90 درصد خطوط ریلی ما از این طرح بهره مند هستند که امیدواریم در سال 97 با افزایش شمارگان و تعداد نشریات بتوانیم 100درصد خطوط ریلی را تحت پوشش قرار دهیم.

در این نشست «مجید بابایی»، دبیر انجمن ریلی و «علی محمد کردنایج» مدیر سامانه طرح خرید ریلی مطبوعات نیز به ارائه گزارشی از اجرای طرح در سال 95 و 96 پرداختند. طبق آمار ارائه شده در سالهای 95 و 96 بیش از دو میلیون نسخه از نشریات در قطارهای بین شهری برای مطالعه مسافران توزیع شده است.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست که با حضور برخی مدیران معاونت مطبوعاتی برگزار شد، مقرر شد تفاهم‌نامه سال 97 زودتر آماده و به امضای طرفین برسد. همچنین با تاکید معاونت مطبوعاتی مقرر شد تسهیلات ویژه‌ای برای سفرهای برون شهری روزنامه‌نگاران در سال 97 در نظر گرفته شود که با قول مساعد مدیر عامل رجا و دبیر انجمن شرکت‌های ریلی، این موضوع به زودی نهایی و اعلام خواهد شد.

502

کد خبر: 904479

وب گردی

وب گردی