احتمال تعطیلی دوباره دولت فدرال آمریکا

تارنمای خبری شبکه تلویزیونی سی ان ان امروز ( دوشنبه) گزارش داد که دولت فدرال آمریکا ممکن است برای دومین بار در سال جاری در صورت دست به کار نشدن کنگره، تعطیل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان،نمایندگان کنگره دو ضرب الاجل مهم را پیش رو دارند که ماه گذشته (میلادی) در قالب مذاکراتی برای رفع تعطیلی از دولت آمریکا به اجرا گذاشته شده بود.
نخستین مهلت تعیین شده روز پنجشنبه است، زمانی که بودجه دولت پایان می یابد. مهلت دوم برای دستیابی به توافقی در ارتباط با مهاجرانی تعیین شده است که در دوران کودکی به آمریکا آورده شدند و این توافق باید قبل از آغاز مذاکرات سنا برای حل و فصل مساله مهاجران حاصل شود.
رهبران جمهوریخواه و دموکرات کنگره گفته اند که تعطیلی دیگری را برای دولت فدرال پیش بینی نمی کنند، اما هنوز مشخص نیست که آیا رهبران کنگره از آرای لازم برای تصویب چنین توافقی در دو مجلس سنا و جمهوریخواه آمریکا برخوردار باشند.
جمهوریخواهان آمریکا احساس می کنند که دمکرات ها در مورد تعطیلی دولت چنانچه دو هفته پیش روی داد، شاخ و شانه نخواهند کشید.
«دیک دوربین» مذاکره کننده ارشد دمکرات های سنا در مورد مساله مهاجرت به سی ان ان گفت که تعطیلی دیگری را برای دولت پیش بینی نمی کند.
وی افزود: با این حال، پیش بینی می کنم که قول «میچ مک کانل» (رهبر اکثریت سنا) مبنی بر مطرح کردن این موضوع حیاتی که جان صدها هزار نفر در آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد، در نهایت زمینه مباحثاتی کامل در سنا در مورد این مساله را فراهم کند.
وی با یادآوری این که مذاکره کنندگان کنگره در حال دستیابی به پیشرفتی واقعی در زمینه مهاجرت هستند، از جمهوریخواهان و دموکرات ها به دلیل تلاش برای انجام مذاکرات در زمینه مهاجرت تمجید کرد، اگرچه هنوز توافقی در این رابطه به دست نیامده است.
دولت فدرال آمریکا برای نخستین بار دو هفته پیش در پی خودداری سنا از تصویب لایحه بودجه کوتاه مدت، تعطیل شد، اما کمی بعد با حصول مصالحه ای بین دموکرات ها و جمهوریخواهان در مورد مهاجران پایان یافت.

کد خبر: 904527

وب گردی

وب گردی