ظریف: ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است/ایران امن ترین کشور منطقه

محمدجوادظریف وزیر امور خارجه با تاکید براینکه ترامپ از برجام بسیار ناخرسند است و تلاش دارد روش‌هایی را پیدا کند که برجام را نابود کند، گفت: به همین خاطر رئیس جمهوری آمریکا وارد حوزه‌هایی می‌شود که خارج از برجام است.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر امور خارجه دوشنبه شب با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ایران به لطف خدا و به برکت حضور مردم امن ترین و آرام ترین کشور منطقه است، افزود: اتفاقی که بعد از انقلاب اسلامی رخ داد، سربلندی است که به مردم‌ خود تکیه داریم، نمایندگی از چنین مردمی سربلندی ویژه ای دارد و اینکه جلوی کسی سر خم نمی کنیم و از دیدگاه های اصولی جمهوری اسلامی بدون نگرانی دفاع می کنیم.

ظریف با بیان اینکه کشورهای اطراف ایران همه چیزشان به کشورهای دیگر وابسته است و حتی امنیت ایران را ندارند به موضوع تامین امنیت اشاره کرد و گفت: در این خصوص دو دیدگاه وجود دارد، در یک دیدگاه امنیت از داخل کشور با حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای تامین می شود، اما در یک دیدگاه دیگر، امنیت از خارج از کشور خریداری می شود، کشورهای جنوبی خلیج فارس سال گذشته میلادی، 116 میلیارد دلار خرید سلاح تسلیحاتی داشتند اما ایران به سیاست خود باور دارد که امنیت را از درون می توان تامین کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از همسایگان ما در تلاش هستند تا نشان دهند در خطر قرار دارند، افزود: مشخص است دیدگاه مبتنی بر وابستگی ممکن است در ظاهر مورد حمایت کشورهای قدرتمند باشد اما هیج احترامی برای دارندگان آن وجود ندارد، در صورتی که یک نماینده ایران هر جا حضور پیدا می کند ممکن است برخورد تندی با او داشته باشند اما در عین حال با او با احترام برخورد می کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه به تغییرات در ساختار وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: ما دو تغییر در وزارت خارجه داشتیم که شاید بزرگترین تغییر در ساختار این وزارتخانه بعد از انقلاب بوده است، در سطح معاونت ها و سطح لایه های مدیریتی تغییراتی ایجاد کردیم به طوری که معاونت های منطقه ای حذف شد و معاونت اقتصادی و سیاسی را جایگزین کردیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت اداری مالی، پارلمانی و حقوقی همچنان حضور دارند، ادامه داد: با ایجاد ساختار جدید در وزارت خارجه به تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی کمک خواهد شد و در سه حوزه مشخص کار را دنبال می کنیم، فراموش نمی کنیم که وزارت خارجه تسهیل گر امور اقتصادی است.

ظریف با اشاره به اینکه باید توجه داشت وزارت خارجه سرمایه ای جز کارشناسان خود ندارد که همگی آنها تخصص خوبی دارند و آنها باید نتیجه کار خود را ببینند، تصریح کرد: به هر حال نظرات مختلفی برابر تغییرات وزارت خارجه وجود دارد لذا مقابل هر تغییری مقاومتی وجود دارد.

وی افزود: وزارت خارجه بعد از بررسی چندین ساله توانست تایید ساختارش را از سازمان اداری و استخدامی دریافت کند، جانمایی ادارات را در وزارت امور خارجه بهینه سازی کردیم و فکر می کنم تحول مهمی در وزارت خارجه ایجاد شده است.

رئیس دستگاه دیلماسی تاکید کرد: وزیر امور خارجه، مسئول سیاست خارجی است، در گذشته برای اینکه تصمیمی به وزیر منتقل شود از 6 لایه عبور می کرد اما در حال حاضر از 3 یا 4 لایه عبور می‌کنند.

301

کد خبر: 904540

وب گردی

وب گردی