احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو وجود دارد

شهردار تهران که در میدان ولیعصر حضور داشت گفت: احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محمدعلی نجفی، شهردار تهران صبح امروز با حضور در محل حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان این که از ساعت 10 صبح روز گذشته این ساختمان دچار حریق شده است، گفت‌: مشکل اصلی آتش نشانان این است که چون حریق در طبقه منفی چهارم این ساختمان ایجاد شده است و حریق در مرکز اسناد و مدارک و بایگانی بوده است، حجم زیادی از آتش ایجاد شده است و دسترسی به آن مشکل است.

وی ادامه داد: احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن وجود دارد.

نجفی با اشاره به اینکه هنوز آتش کنترل نشده است، گفت‌: بخشی از ساختمان هم در قسمت غربی و ورودی پارکینگ ترک‌هایی در آن دیده شده است که نشان می‌دهد احتمالا بخشی از ساختمان نشست خواهد داشت.

شهردار تهران با بیان این که ساختمان‌های اطراف در ضلع، غرب، شرق و جنوب تخلیه شده است، افزود: خوابگاه دانشجویی متعلق به شهید بهشتی که حدود 150 نفر در آن سکونت داشتند تخلیه شده است و این افراد به محل‌های امن منتقل شدند.

نجفی با بیان این که امید است که این حریق کنترل شود، بیان‌ کرد: شهرداری تاکنون سه بار به این ساختمان اخطار داده است، اما از آن جایی که شرکت دولتی بوده است به این اخطارها بی توجه بوده است.

وی با اشاره به این که از این نوع ساختمان‌ها در اطراف این منطقه زیاد داریم که یا اداری هستند و یا به صورت مرکز اسناد و بایگانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: به‌ هر حال این حادثه نشان دهنده این است که همه مالکان و ساکنان ساختمان‌های خصوصی و دولتی باید نسبت به ایمنی و حریق حساس بوده و جدی‌تر این موضوع را پیگیری کنند.

نجفی در پاسخ به این سوال که مسئولان مربوطه این ساختمان معتقد هستند که این ساختمان مقاوم سازی شده است، در این باره توضیح داد: بله. این ساختمان مقاوم سازی شده است و اگر مقاوم سازی نمی‌شد از آنجایی که عمر 51 ساله دارد نمی‌توانست این حجم بار را تحمل کند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ریزش این ساختمان با توجه به ترک های ایجاد شده وجود دارد، گفت‌: بله. احتمال ریزش است، ممکن است قسمتی از ریزش ساختمان و یا نشست جدی این ساختمان را شاهد باشیم.

701

کد خبر: 904574

وب گردی

وب گردی