اطلاعات دقیقی در خصوص آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو ارائه نشده بود/ عملیات همچنان ادامه دارد

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: تا به این لحظه هنوز موفق نشده‌ایم به طبقات منفی ۴ ورود پیدا کنیم، با توجه به اینکه آتش خاموش شده اما به دلیل وجود آتش پنهان، نیروها قادر به ورود ساختمان نیستند، بنابراین انجام عملیات زمان بر است.

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در مورد آخرین وضعیت اطفای حریق در ساختمان هشت طبقه برق حرارتی وزارت نیرو واقع در میدان ولیعصر (عج) که صبح روز گذشته (دوشنبه) دچار حریق شده بود، اظهار کرد: کماکان آتش نشانان در حال‌ تخلیه دود، ایمن سازی و پایین آوردن حرارت هستند.

او تصریح کرد: از عصر روز گذشته ما در مرحله تخلیه قرار داریم اما به دلیل بالا بودن درجه حرارت و نیز انتشار دود غلیظ، در حال حاضر امکان ورود به طبقات پایین را غیرممکن کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، ‌اضافه کرد: از ساعات میانی شب گذشته دما به صورت محسوسی پایین آمده است.

ملکی تاکید کرد: تا به این لحظه هنوز موفق نشده‌ایم تا به طبقات منفی ۴ ورود پیدا کنیم، با توجه به اینکه آتش خاموش شده اما به دلیل وجود آتش پنهان، نیروها قادر به ورود ساختمان نیستند، بنابراین انجام عملیات زمان بر است.

ملکی در پاسخ به این سوال که گفته شده، دیروز لکه گیری صورت نگرفته و این باعث شعله ور شدن دوباره آتش شده است، گفت: اتفاقا روز گذشته همکاران ما آتش را خاموش کردند، اما به دلیل خروج پرسنل از ساختمان، کسی که بتواند اطلاعات دقیقی را از قسمت بایگانی که آتش گرفته بود در اختیار ما بگذارد، وجود نداشت و زمانی این اطلاعات را به ما گزارش دادند که تمام بخش ها شعله ور شده بود.

او همچنین ادامه‌ داد: خوشبختانه این حادثه مصدومی را با خود به همراه نداشته است و تنها دو، سه نفر از نیروهای آتش نشان دچار مشکل جزئی شده‌اند.

ملکی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: منتظر هستیم تا درجه حرارت پایین بیاید تا بتوانیم مجددا به ساختمان نفوذ کنیم.

او ادامه داد: ما هیچ مشکلی برای دسترسی مستقیم به طبقه منفی چهار نداریم اما تا ساعت‌ها به صورت مستقیم به طبقه منفی چهار نفوذ کردیم، چالش اصلی پیش روی ما دسترسی به کانون حریق به دلیل قفسه‌های به هم فشرده و فلزی بود که این سبب شد از طبقه منفی سه به طبقه منفی چهار نفوذ کنیم و از طریق ایجاد حفره‌هایی، فوم و دیگر وسایل اطفای حریق را به کانون حریق برسانیم.

او خاطرنشان کرد: با نصب فن‌های بزرگی در ساختمان تلاش داریم تا دود حاصل از آتش سوزی را از ساختمان خارج کنیم، ولی به دلیل بالا بودن درجه حرارت هنوز قادر نیستیم تا به نقاط مرکزی در طبقه منفی 4 که آتش سوزی از آنجا آغاز شده است، نفوذ کنیم.

ملکی در بیان علت وقوع حادثه گفت: در حال حاضر به صراحت نمی‌توان علت آتش سوزی را مشخص کرد و پس از اطفای کامل حریق، کارشناسان بررسی و نتیجه قطعی را اعلام خواهند کرد.


400

کد خبر: 904616

وب گردی

وب گردی