ورود خودروهای لوکس با شرط جدید روی میز دولت

رییس کل گمرک با اشاره به پیشنهاد گمرک برای واردات خودروهای لوکس مانده در گمرکات گفت: واردات خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار که قبض انبار دریافت کرده و در گمرک مانده اند، منوط به تصمیم هیات دولت است.

فرود عسگری رییس کل گمرک ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به این که هیچ خودرویی بدون ثبت سفارش و دریافت مجوز اجازه ورود به کشور را ندارد، گفت: به طور کل هر خودرویی می تواند به گمرکات وارد شود اما تنها بر اساس مقررات وضع شده و مصوبات به آن اجازه ترخیص داده می شود.

او افزود: در این راستا پس از مصوبه اخیر مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو با قیمت ۴۰ هزار دلار ما پیشنهاد دادیم تا خودروهای به اصطلاح لوکس که به گمرکات وارد شده و قبض انبار دریافت کرده‌اند با رعایت شروط خاص اجازه ترخیص پیدا کنند.

رییس کل گمرک تصریح کرد: پیشنهاد ما این بوده که خودروهای لوکس مانده در گمرک که قبض انبار دارند با حقوق ورودی جدید اجازه ورود به کشور را پیدا کنند.

عسگری ادامه داد: ما پیشنهاد خود را به وزیر صنعت دادیم و قرار بر این است که پس از تصویب در هیات دولت اجرا شود و ما منتظر تصمیم هیات دولت هستیم.

401

کد خبر: 904628

وب گردی

وب گردی