رسانه های شهری بستر خوبی برای نمایش فیلم های 90 ثانیه ی راه آهن

کارگردان انیمیشن و داور دومین جشنوارۀ فیلم و عکس راه آهن، فرهنگ سازی استفادۀ درست از قطار را با نمایش فیلم بسیار تأثیرگذارتر از تصویب قوانین در جامعه خواند .

به گزارش ایسکانیوز، روانبخش صادقی فرهنگ سازی استفادۀ درست از قطار را با نمایش فیلم بسیار تأثیرگذارتر از تصویب قوانین در جامعه خواند و گفت: یک اتفاق خوبی که همیشه در جشنواره های موضوعی وجود دارد، این است که می توانیم با هزینه و انرژی پایین تری جامعه هدف خودمان را به سمت مقصودی که داریم، هدایت کنیم.

وی ادامه داد: مطمئناً راه آهن با برگزاری جشنوارۀ فیلم و عکس بسیار بهتر از ابلاغیه و تذکر می تواند مسائل قانونی و افزایش امینت جان مسافران را به آن ها گوشزد کند و اثربخش ظاهر شود.

مدیرعامل آسیفا به ذکر خاطره ای از تأثیرگذاری فیلم در میان مردم اشاره کرد و گفت: چند سال پیش بعد از ساخت انیمیشنی به اسم «لذت دانایی» که در مورد آسانسور بود، شخصی برای ما کامنت گذاشت و از تأثیرپذیری فرزندنش نسبت به پیام های موجود در این فیلم خبر داد. آن جا بود که پی بردم، نقش آموزشی و تبلیغی یک فیلم چقدر می تواند در جامعه بالا باشد.

صادقی، سفارش ساخت تولید فیلم و فیلمنامه را به مسئولان جشنواره راه آهن پیشنهاد داد و خاطر نشان کرد: جشنواره باید در دوره های آتی سعی کند تا با حضور گروهی از کارشناسان صاحب نظر، فراخوان تولید ایده و فیلمنامه را دهد و وارد مقوله سفارش کار شود و فیلمنامه های خوب را بخرند. فعال بودن دبیرخانه در طول سال و ارتباط مستمر با فیلمسازان هم راه دیگر ارتباطی است که باید مسئولان جشنواره به آن توجه نشان دهند.

این کارگردان انیمیشن ادامه داد: در کنار موضوع هایی که مدنظر دبیرخانه جشنواره است، باید سعی شود تا به موضوعاتی که ارتباط غیر مستقیم با راه آهن دارند، نیز توجه جدی شود.

وی به وجه حرکت در سینما و شباهت آن با حرکت در قطار اشاره کرد و گفت: ورود راه آهن به سینما در ابتدا با نمایش تراموا شروع شد و در طول تاریخ سینما می بینیم که خیلی از سکانس های سفر در قطار اتفاق می افتد. حرکت و سکونی که در قطار وجود دارد و عبور از فضاهای مختلف و در برگیری فرهنگ های مختلف همه باعث شده تا این وسیله را نزد سینماگران محبوب تر کند.

صادقی نمایش فیلم های راه یافته و برگزیدۀ جشنواره را مهمترین کاری دانست که باید بعد از اختتامیه جشنواره دنبال شود و بیان کرد: نمایش وسیع و گستردۀ آثار، مهمترین بخش جشنواره است که باید جدی گرفته شود. به نظرم فیلم های نود ثانیه ای یکی از محسناتش، راحتی نمایش آن است، بدین گونه که شما می توانید آن را در مکان های عمومی برای مخاطبان خود به نمایش در آورید.

داور بخش فیلم جشنواره راه آهن، در پایان خاطر نشان کرد: بستر های لازم برای پخش فیلم های 90 ثانیه ای در رسانه های شهری از قبیل مترو، اتوبوس و یا در سالن های انتظار اماکن و سازمان ها فراهم است اما باید از آن بهره برداری درست کرد. اگر این مهم اتفاق بیفتد، می توان امیدوار بود که بخش 90 ثانیه ای در آینده ای نزدیک به یک برند در جشنوارۀ راه آهن تبدیل شود.

503

کد خبر: 904633

وب گردی

وب گردی