ساکت:نگاه فدراسیون فوتبال به موضوع استعدادیابی بلند مدت است/ ممکن است استعداها از تیررس مربیان دور بمانند

دبیرکل فدراسیون فوتبال با حضور در دوره کلاس توجیهی مربیان مناطق 9 گانه سراسر کشور دقایقی را صحبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: روزی که بحث استعدادیبای مطرح شد، کمیته جوانان با همفکری کارگروه توسعه و ارتقاء فوتبال با یک برنامه بلند مدت، اهداف معینی را برای طرح استعدایابی در مناطق 9 گانه کشور ارائه و برنامه ریزی کرد.

وی درادامه گفت: حدود یکسال از این پروژه گذشته و امروز برنامه استعدادیابی مناطق 9 گانه به نقطه حساس خود رسیده است. بدون شک 9 چشم بینا، 9 مرکز شناسایی و انسان فرهیخته با یک هارمونی و همفکری به عنوان کاوش گران استعدادهای ناب فوتبال کشور ما را همراهی می کنند. نگاه فدراسیون فوتبال به موضوع استعدادیابی و این طرح، استراتژیک و بلند مدت است. پیوستگی این طرح و اجرای آن به این خاطر است که حجم استعدادها در ایران بسیار گسترده بود و صرفا با برگزاری یک مسابقه، جشنواره، تورنمنت و فستیوال نمی توان آنها را شناسایی کرد و ممکن است استعداها از تیررس مربیان دور بمانند.

ساکت در ادامه بیان کرد: بحث سیستم استعدادیابی مناطق 9 گانه شاید به صورت کامل دقیق نباشد در مسیری که طی می کنیم نیاز به بازنگری خواهیم داشت. از شما می خواهم از فراز و نشیب ها در بخش های مختلف مایوس نشوید و با پیشتکار به کار خود ادامه دهید.

وی افزود: بدون شک شما مورد حمایت فدراسیون فوتبال هستید و ارتباطان با مربیان در بخش تیم های ملی و استعدادیابی باید یک ارتباط سامان یافته و ارگانیک باشد. این جلسه اتفاق فکر نوین استعدادیابی است که فدراسیون فوتبال آن را همچنان دنبال می کند. بدون شک این مناطق 9 گانه بانک اطلاعاتی فوتبال کشور خواهند شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: باید برترین ها از بین بیشترین ها و بهترین ها انتخاب شوند که بیشترین ها و بهترین ها توسط استعدادیاب ها انتخاب و برترین ها در اختیار تیم های ملی قرار بگیرند.شما به عنوان افسران شاخص فدراسیون فوتبال در جای جای ایران برای کشف استعدادها هستید و امیدوارم در امر مهمی که بر دوش دارید، موفق باشید.

602

کد خبر: 904723

وب گردی

وب گردی