حقوق 8 ماه کارگران سد چم شیر پرداخت نشده است

معاون اجرایی سد چم ‌شیر گچساران در حاشیه پروژه سد گفت: حدود 8 ماه است که حقوق کارگران سد پرداخت نشده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال دو ماه حقوق و عیدی کارگران را پرداخت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا فاضل در آیین جشن کارگری در سد چم شیر گچساران افزود: سد چم ‌شیر می‌تواند 2 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب حجم آب را ذخیره کند. سد چم ‌شیر در راستای کمک به صنعت و کشاورزی در گچساران در حال احداث است و این سد می‌تواند 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب حجم آب را ذخیره کند. در حال حاضر 1100 نفر در سد چم‌ شیر مشغول به فعالیت هستند. سد چم شیر در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار است.

معاون اجرایی سد چم ‌شیر گچساران خاطرنشان کرد: امید می رود تا جهت تکمیل این پروژه عظیم اعتباراتی از منابع استانی و ملی تخصیص داده شود.

محمد رضا فاضل در جمع خبرنگاران افزود: سد و نیروگاه چم شیر می‌تواند سالانه یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند. با آبگیری سد چم‌شیر در سال آینده، آب مورد نیاز بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تأمین خواهد شد.

معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران تصریح کرد: از اهداف مهم این پروژه ملی می توان به تأمین آب کشاورزی زمین‌های پایین دستی، مصرف صنعت، تقویت سفره‌های زیر زمینی گچساران، امکان ایجاد وتوسعه شیلات و منطقه گردشگری و ایجاد مشاغل پایدار اشاره کرد.

فاضل عنوان کرد: سد چم شیر دارای سه نیروگاه 55 مگاوات و 2 نیروگاه 5.5 مگاواتی است. جمعا این سد دارای ظرفیت 176مگاوات است. ارتفاع بدنه سد چم شیر 151 متر از پی، طول تاج 680 متر و عرض تاج 7 متر است که این سد 604 متر از سطح دریا بالاتر قرار گرفته است.

فاضل بیان کرد: جهت احداث راهای دسترسی به محل سازه‌ها نزدیک به 7000 متر حفاری زیر زمینی صورت گرفته که این حفاری تاکنون 100درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.در این پروژه یک میلیون و 800 هزار متر مکعب بتن‌ ریزی صورت گرفته است. اعتبار این پروژه 229 میلیون یورو بوده که تا کنون 95 درصد این اعتبارات جذب شده است. در کنار نیروهای ایرانی 70 نفر کارگر چینی نیز در زمینه احداث لوله‌ها و نصب و راه‌اندازی توربین مشغول به کار هستند.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث سد و نیروگاه چم شیر در سال 1388 آغاز شده است. با اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار این سد در دی ماه سال آینده عملیات آبگیری انجام خواهد شد. آبگیری اولیه در سال آینده تا حجم 560 مترمکعب انجام می‌شود. برای تکمیل نهایی سد و نیروگاه چم شیر مبلغ 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رحیمی، فرماندار گچساران نیز اضافه کرد: پرداخت مطالبات کارگران سد چم شیر گچساران به علت مشکلات اقتصادی عقب افتاده بود ولی هیچگاه عرصه کار را ترک نکردند. تاکنون 9 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از محل فاینانس برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است.

کد خبر: 904731

وب گردی

وب گردی