حضور مستمر کارشناسان سلامت روان در منطقه زلزله زده کرمانشاه

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرد: حضور مستمر کارشناسان سلامت روان در منطقه زلزله زده کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اسدی گفت: از روز دوم پس از زلزله مدیران دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در منطقه حضور داشتند. گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به همراه متخصصان روانپزشکی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با همراهی کارشناسان سلامت روان دانشگاه های علوم پزشکی دیگر نیز در منطقه حضور داشتند.
وی افزود: مداخلات روانی، اجتماعی وزارت بهداشت بر اساس پروتکل کشوری از ابتدای حادثه شروع شده و حداقل در یک دوره 6 ماهه این حضور در منطقه ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت: حاصل این مداخله حضور بیش از 150 روانشناس از دانشگاه های علوم پزشکی مختلف کشور به طور چرخشی در قالب گروه های 20 و 30 نفره در منطقه زلزله زده غرب کشور بوده است.
اسدی گفت: هر گروهی حداقل دو هفته در منطقه حضور دارد و به طور معمول همیشه 30 روانشناس در منطقه حاضرهستند.
معاون دفتر سلامت روان افزود: تاکنون حدود 42 هزار نفر از مردم منطقه در این برنامه ها غربالگری شده اند. 7 هزار و 400 نفر از این افراد آسیب دیده بوده اند و نیاز به مداخله روانشناسی داشتند.
وی بیان داشت: برای این افراد تیم های سلامت روان در قالب گروه های ده تا 12 نفره سه الی پنج جلسه مداخله فنی و تکنیکال برای پیشگیری از مزمن شدن بیماری روانپزشکی، انجام داده اند.
وی در ادامه اظهار داشت: ازمیان این افراد 3 هزار و 500 نفر نیاز به خدمات مددکاری اجتماعی دارند که آنها را به سازمان های مربوطه معرفی کرده ایم.
وی تصریح کرد: برای سال 97 نیز برنامه حضور کارشناسان سلامت روان از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در منطقه زلزله زده غرب از هم اکنون پیش بینی شده است.

701

کد خبر: 904734

وب گردی

وب گردی