ممنوعیت استفاده از کارت اعتباری برای خرید بیت‌کوین

بانک‌هایی در آمریکا و انگلیس استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی را ممنوع کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این اقدام با هدف محافظت از مشتریان در برابر خرید اعتباری ارزهای مجازی و ایجاد بدهی‌های بزرگ برای آن‌ها، در صورت سقوط بیشتر ارزش ارزهای مجازی صورت می‌گیرد. بانک "لیود" بزرگ‌ترین وام‌دهنده انگلیسی و بانک‌های اسکاتلند، هالیفاکس و "ام بی ان ای" در کنار بانک‌های آمریکایی "جی پی مورگان" و "سیتی گروپ" بانک‌هایی هستند که استفاده از کارت‌های اعتباری را برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای مجازی ممنوع اعلام کرده‌اند.

نگرانی‌ها در بین تامین‌کنندگان کارت‌های اعتباری پس از آن افزایش یافت که مشتریان این بانک‌ها به میزان رو به رشدی از کارت‌های اعتباری برای تامین مالی حساب‌های مبادلات آنلاین که برای خرید ارزهای دیجیتالی به کار می‌روند استفاده کردند.

ارزش بیت کوین که بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز مجازی به شمار می‌رود، به طور دراماتیکی از قله ۱۹۱۸۷ دلاری خود در بازار معاملات "بیت استامپ" کاهش یافته است. ارزش این ارز در معاملات دیروز با شش درصد کاهش به ۷۷۰۰ دلار در بازار بیت استامپ رسید که نشان می‌دهد روند کاهش این ارز از روز جمعه به دلیل نگرانی از سخت‌گیرانه‌تر شدن قوانین جهانی ادامه یافته است، با این حال این ارز هنوز ارزشی بیش از ۱۰۰۰ دلار مدت مشابه سال گذشته دارد.

پلیس نیز هشدار داده است ارزهای دیجیتال بین مجرمان محبوب باقی مانده است چراکه می‌توانند از آن‌ها برای دور زدن کنترل‌های سنتی پولشویی و سایر قوانین استفاده کنند.

ترزا می- نخست وزیر انگلیس - به تازگی گفته بود احتمالا به دلیل راهی که از ارزهای مجازی به ویژه توسط مجرمان استفاده می‌شود، حرکتی علیه آن‌ها لازم خواهد بود.

منبع: مهر

401

کد خبر: 904753

وب گردی

وب گردی