افزایش تنش در شمال عراق قبل از برگزاری انتخابات مجلس در این کشور

اوضاع امنیتی در شهر موصل (مرکز استان نینوی) به دنبال اتهاماتی که پلیس این استان و نظامیان حشد الشعبی علیه هم ردو بدل کردند بسیار تنش زاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت الکترونیکی "العربی الجدید"، با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس عراق در12 ماه می سال جاری( اول اردیبهشت 1397) ، شدت اختلافات و اتهامات میان فعالان سیاسی و نیروهای امنیتی در استان نینوا ( شمال عراق ) بیشتر شده است. شکل گیری این اختلافات و تبادل اتهامات علیه همدیگر درست زمانی انجام می شود که فرماندهان گروه نظامی "حشد الشعبی "(بسیج مردمی عراق) دنبال اجرای عملیات گسترده نظامی برای از بین بردن گروه تروریستی مسلح موسوم به" پرچم های سیاه " می باشند.

در همین زمینه، یکی از منابع امنیتی در گفت و گو با "العربی الجدید" گفت:" اوضاع امنیتی در شهر موصل (مرکز استان نینوی) به دنبال اتهاماتی که پلیس این استان و نظامیان حشد الشعبی مبنی بر سرقت مواد زیر بنایی سازندگی استان علیه هم ردو بدل کردند بسیار تنش زاست. وی اظهار داشت: نیروهای امنیتی به مسوولان محلی مبنی بر پایان دادن به اتهامات و شایعات دروغ پیام هایی ارسال کردند. برخی از افسران عراقی از این ترس دارند که در پشت این اتهامات علیه نیروهای نظامی و امنیتی عراق، جریانات سیاسی مخالف قرار داشته باشند که درصدد تنش و درگیری در این منطقه می باشند.

کد خبر: 904775

وب گردی

وب گردی