بیایید همه با هم مددکاری اجتماعی را احیا کنیم

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وظایف مددکاران اجتماعی، ادامه درمان، مدیریت هزینه درمان، کاهش آسیب درمان و آسیب‌های اجتماعی متوجه بیماران و خانواده‌ ها است و صرف درمان بیماری، بخش کوچکی از روند درمان به ویژه در بیماری‌های سخت درمان است. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر قاسم جان‌ بابایی در نشست رابطین مددکاری اجتماعی دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به تخصص علمی و مسئولیت‌‌ های پیشین خود گفت: تخصص من سرطان‌ شناسی است و مسئولیتم پیش از این ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود و رییس بیمارستان هم بوده ‌ام و متاسفانه جایگاه مددکاران به درستی در بیمارستان ها دیده نشده بود و در بیمارستان‌ ها این ظرفیت هرز رفته بود، در حالی که مددکاران در کشورهای پیشرفته دنیا، جایگاه ارزشمندی دارند. این کاهش جایگاه مددکاران یک ظلم بود که این ظلم هم در حق مددکاران و هم در حق بیماران بود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خدمات مددکاری اجتماعی باید از غفلت خارج می ‌شد و ما پیشنهاد پیوستن این واحد به معاونت اجتماعی را دادیم. مددکاری باید حمایت مادی، معنوی و فکری با بیماران و خانواده‌ها داشته باشد.

دکتر جان‌ بابایی به لزوم بازنگری به مددکاری اشاره کرد و گفت: به مشکلات اجتماعی بیماران و مراجعان حتما باید رسیدگی شود و این کمبود در بیمارستان‌ های روانی هم دیده می‌شود و امیدواریم در معاونت اجتماعی این کمبودها برطرف شود.
معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشکر از دکتر ایازی به دلیل پذیرش مسئولیت حوزه مددکاری در این معاونت، ادامه داد: به نوبه خودم در این زمینه در خدمت ایشان خواهم بود و رابطین و مددکاران نیز برای ارتقای این حوزه تلاش کنند. از افتخارات وزارت بهداشت در این دوره ایجاد معاونت اجتماعی است و همه به آن افتخار می‌ کنیم.

وی تصریح کرد: بیایید همه با هم مددکاری اجتماعی را احیا کنیم. ادامه درمان، مدیریت هزینه درمان، کاهش آسیب درمان و آسیب‌های اجتماعی متوجه بیماران و خانواده‌ ها از جمله وظایف مددکاران اجتماعی است، صرف درمان بیماری، بخش کوچکی از روند درمان به ویژه در بیماری‌های سخت درمان است.

701

کد خبر: 904778

وب گردی

وب گردی