برگزاری دوره  دانش افزایی فارسی آموزان در دانشگاه شیراز

بنیاد سعدی یک دوره دانش افزایی کوتاه مدت زبان فارسی برای 6 نفر از فارسی آموزان از مجارستان و روسیه در مرکز زبان دانشگاه شیراز برگزار می کند.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، این بنیاد که هر ساله جهت ارتقای سطح زبانی فارسی آموزان و دوستداران این زبان، دوره های کوتاه مدت و بلند مدت زبان فارسی را برگزار می کند، این بار میزبان فارسی آموزانی از مجارستان و روسیه است.

این فارسی آموزان پس از برگزاری آزمون تعیین سطح خود در بنیاد سعدی، به دو سطح «مقدماتی» و «میانی» تقسیم شده اند و کلاس های آنان از روز گذشته در دانشگاه شیراز آغاز شده است.

این دوره دانش افزایی، به صورت فشرده و کوتاه مدت بوده و از 16 الی 30 بهمن ماه به مدت 60 ساعت، مهارت های «گفت و گو»، «شنیدن»، «نوشتن»، «خواندن» و «خواندن متون رسانه ای» فارسی آموزان تقویت می شود. در بخش گفت و گو و شنیدن، گزیده ای از فیلم های سینمایی و سریال های ایرانی و در بخش خواندن متون رسانه ای بخش هایی از روزنامه ها و مجلات برای فارسی آموزان انتخاب شده است.

کتاب های آموزشی در این دوره دانش افزایی «چارچوب»، « لذت خواندن»، «آموزش کابردی واژه»، « مینا» و «گام اول» هستند که توسط بنیاد سعدی تالیف شده اند.

این فارسی آموزان یکی از علت های یادگیری زبان فارسی را درک شعرهای حافظ و سعدی و دیگر شاعران بزرگ سرزمینمان اعلام کرده اند.

بنابر اعلام این خبر، مراسم افتتاحیه این دوره دانش افزایی روز 16 بهمن ماه با حضور فرهاد پالیز دار معاون امور بین الملل بنیاد سعدی برگزار شد. وی در این مراسم از برگزاری آزمون تعیین سطح مهارت زبان فارسی (آمفا) برای غیرفارسی زبانان از سال آینده توسط بنیاد سعدی خبرداد.

502

کد خبر: 904784

وب گردی

وب گردی