بررسی نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان

نشست روشنگری با موضوع نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز : نشست روشنگری با موضوع نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور کانون بانوان شهرستان بوکان، دانشجویان و اساتید ویژه خواهران در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

در ابتدا مراسم یداله رشیدی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ضمن عرض خیرمقدم و تبریک ایام دهه مبارک فجر به حاظرین گفت : دهه فجر زمانی برای آموزش نسل جدید و یادآوری آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های گذشته است؛ دستاوردهای انقلاب و رنج‌ها و سختی‌هایی که برای پیروزی انقلاب کشیده شده نه ‌تنها در ایام دهه فجر بلکه همیشه و هر روز باید برای نسل جوان یادآوری شود.

وی در ادامه افزود : زنان نقش و جایگاه خاصی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده اند.

وی در ادامه به نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس اشاره نمود و افزود : زنان درعرصه های گوناگون همچن جنگ 8 سال دفاع مقدس شایستگی خود را به اثبات رسانده اند در ایام سازندگی نیز مثمرثمر واقع شوند.

در ادامه سخنران اصلی این نشت دکتر بیانه عبدالله زاده از اساتید هیئت علمی واحد بوکان به جایگاه زنان ایران در نهضت مشروطیت اشاره نمود و افزود : زنان ایران در نهضت مشروطیت که جامعه ایران را تکان داد، تنها و بی اعتنا و منفعل نبودند، بلکه همانند مردان به جنب و جوش درآمدند، به طوری که باید گفت از این تاریخ بیداری واقعی زنان آغاز شد. از جمله وقایعی که در آن شرکت زنان را در جنبش مشروطیت عیان می کرد می توان به وقایع زیر اشاره کرد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای زنان اشاره نمود و افزود : یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، انجام تحولات شگرف در حوزه زنان بوده که زمینه را برای فعالیت های سالم و تاثیرگذار در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مهیا کرد

دکتر عبداله زاده گفت : زنان ایرانی نیز شایستگی خود را بارها و بارها به اثبات رسانده و در نیم قرن اخیر بویژه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، با ایمانی راسخ و مستحکم به راه انتخاب شده، ادامه داده و از آزمون های مختلف سربلند بیرون آمده اند.

در پایان این نشست سحرخضری رئیس کانون امور بانوان شهرستان بوکان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در برگزاری این نشستها تشکر کرد گفت و از دانشجویان درخواست کرد هر چه بهتر در برنامه های فرهنگی سطح شرستان شرکت و همکاری داشته باشند.

کد خبر: 904795

وب گردی

وب گردی