رکورد جدید پهلودهی و بارگیری نفتکش‎ها در پایانه عسلویه

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران از ثبت رکورد جدید در پهلودهی نفتکش‎ها و بارگیری میعانات گازی از گوی‌های شناور پایانه میعانات گازی پارس جنوبی در دی‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدپیروز موسوی گفت: با پهلودهی ۲۷ فروند نفتکش در گوی‌های شناور پارس جنوبی، بارگیری میعانات گازی به مقدار ۱۶ میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه و بارگیری همزمان سه فروند نفتکش در گوی‌های شناور ۱، ۲ و ۳ در دی ماه امسال، پس از ۱۵ سال رکورد جدیدی ثبت شد.

او ادامه داد: از این مقدار، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی به مقاصد خارج از کشور صادر شد.

موسوی گفت: همچنین در دی ماه امسال، ۳میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نیز به پتروشیمی نوری (برزویه) ارسال شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: حجم عملیات جابه‌جایی دریایی و خشکی میعانات گازی پارس جنوبی در دی ماه امسال از مرز ۲,۲ میلیون بشکه گذشت.

موسوی افزود: در حالی که میانگین تعداد نفتکش‌های بارگیری شده در ماه‌های پیشین امسال، ۱۸ فروند بوده، اما در دی‌ماه امسال با افزایش ۵۰ درصدی، این تعداد به ۲۷ فروند رسید.

او اظهار کرد: میانگین ماهانه بارگیری در ۹ ماه امسال حدود ۱۳,۵ میلیون بشکه بوده، این درحالی است که در دی‌ماه امسال، با رشد ۲۲ درصدی، این رقم به ۱۶ میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه رسید.

402

کد خبر: 904824

وب گردی

وب گردی