سامانه پایش اطلاعات کشور رونمایی شد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور واعظی رییس دفتر رییس جمهوری از سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک) رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و‌اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای خدمات‌رسانی به مردم و مدیریت حوزه‌های خرد و کلان بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد سامانه ای به‌عنوان مرکزی برای دیده‌بانی شاخص‌های کلیدی در تمام بخش‌ها، به ویژه بخش‌های اقتصادی، برای رصد فضای کسب‌و کار کشور در دستور کار قرار گرفت.

واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری در مراسم افتتاح این سامانه، دقت عمل و سرعت در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به درخواست ها مورد تاکید قرار داد و مسوولین حوزه ریاستی را به تعامل و هماهنگی نزدیک‌تر با یکدیگر فرا خواند.

وی گفت: مسولین حوزه ریاستی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به عنوان موتور محرکه زیرمجموعه‌های خود، بایستی با برگزاری جلسات منظم و همفکری مستمر در روند انجام امور شتاب و سرعت بیشتری ایجاد کنید.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در ادامه تلاش برای ارتقا روحیه نشاط و امید در جامعه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه در گذشته بخاطر اختلافاتی که بین برخی مسوولین و جناح‌های مختلف کشور حضور داشت، فضای یاس و ناامیدی در جامعه بوجود آمده بود و امروز لازم است با همدلی و هماهنگی روزافزون، روحیه نشاط و امید را در جامعه و در میان مردم هر چه بیشتر تقویت کنیم و اهتمام جدی دولت پیشگام و پیشتازی در این مسیر است.

واعظی ادامه داد: دولت مصمم است با کمک و پشتیبانی مردم در مسیر حل و فصل مشکلات با قوت گام بردارد و دولت خود را خدمتگزار مردم دانسته و به آن افتخار می‌کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین لزوم احترام به ارباب رجوع را از سوی دستگاه‌های مختلف مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسولین و دستگاه‌ها توجه و عنایت ویژه به مردم و پاسخگویی شایسته به مطالبات آنان است، و ضرورت دارد این موضوع از سوی همه دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین در این مراسم از دکتر سراییان، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس باقری اصل معاون دولت الکترونیکی سازمان و مهندس ملکی پرست،مدیر کل طرح و توسعه شبکه ملی اطلاعات، تقدیرشد.

پیاده سازی این سامانه از ابتدای سال جاری آغاز و زیرساخت های فنی و حقوقی آن آماده شد. ارایه اطلاعات صحیح شفاف و بروز برای نهادهای حاکمیتی کشور، نهادینه کردن برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح بر اساس اطلاعات داشبورد، ارایه تصویر واقع گرایانه از عملکرد زیر مجموعه های دولت در راستای شفافیت اطلاعاتی و بستر سازی تبادل اطلاعات مدیریتی میان دستگاههای اجرایی و فراهم شدن امکان تجمیع اطلاعات و داده های بخشهای مختلف، از جمله اهداف پیاده سازی این سامانه محسوب می شود.

وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانهای بورس، گمرک، ثبت‌احوال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده از جمله دستگاه هایی هستند که در فاز نخست اطلاعات خود را در قالب 150 شاخص کلیدی در سامانه قرارداده اند

کد خبر: 904841

وب گردی

وب گردی