کمبود دارو دو برابر شد

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تعداد اقلام کمبود دارو در کشور را اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل کمبود دارو، تجویز داروهای خارجی پزشکان و ترخیص دیرهنگام دارو از گمرکات است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، غلامرضا اصغری در نخستین نشست خبری خود پس از 5 ماه از مسئولیت خود در سازمان غذا و دارو درباره کمبودهای دارویی در کشور که به گفته خبرنگاران در این نشست این کمبودها هنوز پابرجا است و بیماران دچار مشکلات عدیده ای شدند، اظهار داشت: هم اکنون کمبودهای دارویی کشور به تعداد 65 قلم رسیده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دلیل متعدد کمبود دارو در کشور از جمله توزیع نامناسب شرکت‌های دارویی به دیگر موارد کمبود دارو نیز گریزی زد و گفت: یکی دیگر از این علت‌های کمبودهای دارویی، تجویز داروهای خارجی پزشکان است که اصرار دارند برای بیمار داروی خارجی تجویز کنند درحالیکه داروهای مشابه ایرانی آن در کشور تولید می‌شود.

اصغری برخی مشکل کمبود دارو را نیز به دلیل مصرف بیش از حد یک نوع دارو در یک مقطعی عنوان کرد و افزود: برخی از کمبودهای داروی نیز در حوزه گمرکات کشور است که به موقع دارو ترخیص نمی‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: البته حساسیت به کمبود داروهای حیاتی بسیار بیشتر است و برای کمبود این داروها که با جان بیماران ارتباط دارد سریعتر اقدام می‌شود و ذخیره این داروها در کشور 6 ماه است.

گفتنی است در حوزه کمبودهای دارویی، این درحالی است که در تیرماه امسال رسول دیناروند - رئیس سابق سازمان غذا و دارو به رسانه‌ها عنوان کرده بود که تعداد کمبود اقلام دارویی از بیش از 300 قلم در سال 91 به کمتر از 30 قلم در سال‌های اخیر رسیده است.

700

کد خبر: 904868

وب گردی

وب گردی