روحانی از برگزیدگان سی‌وپنجمین دوره "جایزه کتاب سال" تجلیل کرد

رئیس جمهور از برگزیدگان سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم از برگزیدگان داخلی و خارجی سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

در این دوره از جایزه کتاب سال، داوران در 72 گروه آثار تولیدشده در سال 1395 را بررسی کردند همچنین کتاب‌های تالیف و ترجمه گروه‌های کلیات، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، دین، علوم‌اجتماعی، زبان، علوم‌کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ ارزیابی شده‌اند.

در بخش جایزه جهانی کتاب سال این دوره نیز کتاب‌ها در حوزه‌های مطالعات اسلامی، تاریخ علم، فقه، حقوق، تاریخ، تمدن اسلامی، مطالعات علوم قرآنی، هنر، معماری، اقتصاد اسلامی، علم کلام، تصوف عرفان، تاریخ اسلام و تمدن اسلامی، مطالعات شیعی و اسلام معاصر ارزیابی شدند.

در سی و پنجمین دوره این جایزه در نهایت 28 اثر تالیفی، 13 اثر ترجمه ای و دو اثر تصحیحی انتخاب و به عنوان برگزیده و یا شایسته تقدیر تعیین شده‌اند.

سی‌وپنجمین دوره جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقاء فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی برگزار شده است

کد خبر: 904978

وب گردی

وب گردی