سطح زندگی و حقوق مسؤولان باید در حد مردم باشد

یکی از مراجع عظام تقلید با تأکید بر اینکه سطح زندگی مسئولان مملکت باید در حداقل دیگر اقشار جامعه باشد، گفت: مسؤولان باید به حداقل معیشت دیگران عمل و به مقدار کم قناعت کنند و حتی در قانون اساسی هم این موضوع مهم ذکر شده است.

به گزارش ایسکانیوز،از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام علی(ع) اظهار کرد: زمانی که در زندگی خواستید بی‌نیاز شوید تنها راه این است که به مقداری که دارید، استفاده کنید و آنچه ندارید چشم‌پوشی کنید.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات افراد از نارسایی زندگی شکایت می‌کنند که درآمد و شهریه کم و هزینه زیاد است، باید زندگی ما روحانی و زاهدانه باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که مسؤولان مملکت هستند زندگانی آنها باید در حداقل دیگران باشد، حتی در قانون اساسی این مبحث ذکر شده است گفت: ما مسؤول هدایت مردم هستیم؛ باید به حداقل معیشت دیگران عمل و به مقدار کم قناعت کنیم.

وی عنوان کرد: انسان لازم است از نظر لباس، زندگی و مسافرت به مقداری که در زندگی دارد، قناعت کند؛ برخی از مسؤولان حقوق بالا دارند در حالی که بر اساس قانون اساسی باید مسؤولان کشور از نظر زندگی در حد دیگران باشد. اگر قناعت کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

آیت‌الله سبحانی یادآور شد: بسیاری اوقات توان مالی کم است ولی تقاضا زیاد وجود دارد در حالی که باید تقاضا به اندازه توان باشد، در غیر این صورت مشکلات را به همراه دارد بنابراین اقتصاد مقاومتی این است که افراد جامعه به اندازه توان مالی خود زندگی خود را تنظیم کنند.

منبع: فارس

304

کد خبر: 905004

وب گردی

وب گردی