دکتر ولایتی: پاسداری ازانقلاب اسلامی از اصل آن  مهمتر است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه ما شاهد انقلاب های بسیاری در جهان بودیم که بسیاری از آنها با شکست مواجه شده است گفت: به وجود آوردن انقلاب اسلامی مهم بود اما نگهداری و پاسداری از آن بسیار مهم تر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در سازمان بازرسی کل کشور به سخنرانی پرداخت.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: این روزها متعلق به انقلاب است. بعضی از ما روزهای انقلاب و قبل از انقلاب را به خاطر داریم اما بعضی از جوان تر آن روزهای حساس را ندیده اند بنابراین وظیفه ما این است که برای آن ها بازگو کنیم.

ولایتی ادامه داد: درباره آن چه که در انقلاب اتفاق افتاده است، حرف بسیار است و هر چه بگوییم از شیرینی آن کم نمی کند؛ این انقلاب در کشوری با سابقه ای غنی از فرهنگ و تمدن اتفاق افتاده است لذا به همین دلیل انقلاب اسلامی را منحصر به فرد ساخته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: این نوع انقلاب یا در کشوری اتفاق نیفتاده است و یا اگر هم اتفاق افتاده با شکست مواجه شده است؛ مانند انقلاب هایی که در برخی کشورهای عربی اتفاق افتاد و به هدف خاصی نرسید.

وی تصریح کرد: به وجود آوردن انقلاب اسلامی مهم بود اما نگه داری و پاسداری از آن بسیار مهم تر است.

ولایتی با اشاره به انقلاب کبیر فرانسه گفت: انقلاب کبیر فرانسه چیزی جز نکبت و استعمار برای جهان نداشت؛ این انقلاب شر لویی شانزدهم را از سر مردم فرانسه برداشت اما شخصی به نام‌ناپلئون بر سر کارآمد که نتیجه اش استعمار کشورهای آفریقایی بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: ریشه انقلاب اسلامی در ملی شدن صنعت نفت، انقلاب مشروطه و جنگ‌با روس ها است.

وی خاطر نشان کرد: ایرانیان اسلام را پذیرفتند و در طول تاریخ با انحرافاتی که دشمنان در اسلام‌ به وجود آوردند مانند بنی امیه ایستادند؛ امیدواریم ریشه وهابیت خبیث نیز به دست ایرانیان سوزانده شود.

ولایتی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ماندگار شد اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند تا انقلاب اسلامی در داخل مرزها محدود بماند و نقاط دیگر صادر نشود؛ یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام دادند تحمیل کردن جنگی ۸ ساله به ایران بود‌. البته این روش استکبار جهانی در مقابل انقلابی است که قدرت مقابله با آن را ندارد.

مشاور مقام رهبری تاکید داشت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای فکر و فرهنگ است؛ لذا با وجود مرزها نمی شود آن را محدود کرد و جلوی صدور آن را گرفت.

کد خبر: 905013

وب گردی

وب گردی