فضای تربیتی در مدارس باید وسیع تر شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان در مدارس مهارتهای زندگی را با مجال بیشتری بیاموزند.

به گزارش ایسکانیوز،سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایام دهه فجر را تبریک می گویم و انشاالله روز 22 بهمن امسال هم مثل ایام گذشته، خانواده بزرگ آموزش و پرورش، فرهنگیان عزیز و دانش آموزان پرشور و نشاط در راهپیمایی این روز شرکت خواهند می‌کنند و یکبار دیگر وحدت و انسجام درونی ملت ایران صرف نظر از اختلافات سلیقه ای که بین بخش‌های مختلف می‌تواند وجود داشته باشد، به جهان ثابت می‌شود.

وی افزود: 22 بهمن روز ملی برای همه ایرانیان در سراسر کشور و جهان است و همه با شور و نشاط در این راهپیمایی حضور خواهند داشت.

بطحائی ادامه داد: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مسیر سنتی خود را تغییر دهد و از آنچه که در سند تحول تحت عنوان آموزش و پرورش پشرفته ترسیم شده حرکت کند باید تغییرات و تحولاتی را به تدریج در برنامه درسی و آموزشی به اجرا درآورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف آزمونها برای دوره ابتدایی طی روزهای گذشته اعلام شد. البته این طرح موافقین و مخالفینی داشت اما د ر مجموع به نظر می رسد مسیر، مسیر درستی است.

وی خاطر نشان کرد: فضای تربیتی در مدارس باید وسیع تر شود و آنچه که به عنوان حافظه محوری برای دانش آموزان در برنامه های درسی تکلیف می‌شود باید سهمش کاهش یابد و بچه ها در مدرسه ها بتوانند مهارتهای زندگی را با مجال بیشتری بیاموزند.

بطحائی متذکر شد: این یکی از مهمترین خط مشی های آموزش و پرورش در دوره جدید است و در راستای سند تحول به اجرا در خواهد آمد و از همه همکاران عزیز درخواست می‌کنم با مرور مجدد آنچه که در سند تحول ترسیم شده مساعدت کنند تا با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 905084

وب گردی

وب گردی