مرحله لکه گیری در ساعات پایانی است/آخرین جزئیات از آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به تشریح آخرین جزئیات آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر پرداخت.

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان وزارت نیرو گفت:در حال حاضر در واپسین لحظات عملیات در ساختمان اداری ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر هستیم، به حول قوه الهی مراحل به خوبی در حال پایان یافتن است و درجه حرارت تا حد خیلی خوبی پایین آمده و تقریبا در حال بازگشت به مراحل طبیعی است.

وی ادامه داد: مرحله لکه گیری در ساعات پایانی است و اگر مشکلی ایجاد نشود می توان تا 2-3 ساعت آینده این اقدام را به پایان برسانیم اما یک ساعت قبل جلسه ای به منظور هماهنگی بین مدیران مسئول دستگاه های حاضر در این حادثه به ریاست شهردار منطقه 6 تشکیل شد، به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: این جلسه مصوباتی در قالب جزئیات و کلیات داشت که به سه بند مهم آن می توان اشاره کرد. مهم ترین بند این است که زمانی که آتش نشانی محل حادثه را به مسئولان تحویل داده و مکان را ترک می کند، ساختمانی که دچار حادثه شده است،حداکثر 24 ساعت فرصت دارد تا با کمک گرفتن از گروه های مشاور، مهندسان و متخصصان به بازدید و بررسی و اعلام نظر از ساختمان اقدام کند در این راستا که وضعیت فیزیکی و ایستایی و مقاومت ساختمان به چه صورتی است.

وی افزود: همچنین ساختمان های اطراف که روز گذشته به صلاحدید فرمانده عملیات تخلیه شده بود نیز در صورتی می توانند از ساختمان های خود بهره ببرند که این ساختمان بعد از اعلام نظر کارشناسی مهندسان مشخص شود ساختمان مشکلی ندارد و خطری آن را تهدید نمی کند اگر اعلام شود که ریسک خطر ساختمانی که دچار حادثه شده است، زیاد است ساختمان های دیگر هم نمی توانند بهره برداری کنند تا زمانی که از ساختمان اصلی رفع خطر شود قطعا متولیان ساختمانی که در آن حادثه رخ داده است باید اسکان افرادی که در این زمینه متضرر شده اند را در نظر بگیرد.

ملکی بیان کرد: خدمات انتظامی و ترافیکی و اورژانس در راستای حفاظت از منازل و اماکن اطراف ساختمان، مخصوصا منازلی که خالی شده است با هماهنگی ستاد بحران منطقه 6 تا زمانی که نیاز باشد باید خدمات برقرار باشد همچنین برای وصل کردن انشعابات ضروری ساختمان های اطراف منعی وجود ندارد اما ساختمانی که دچار حادثه شده شده است، حتما باید پس از تایید صلاحیت در زمینه اینکه ساختمان قابل بهره برداری هست یا خیر انشعابات نصب شود.

701

کد خبر: 905089

وب گردی

وب گردی