کتابی از کریستین بوبن بازنشر شد

چاپ دوم کتاب «جشنی بر بلندی‌ها» نوشته کریستین بوبن با ترجمه دل‌آرا قهرمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ دوم رمانی از کریستین بوبن با عنوان «جشنی بر بلندی ها» را منتشر کرده است.

کریستین بوبن برای دوستداران ادبیات ایران نامی آشنا و برای بسیاری نامی محبوب است. او از عشق، تنهایی، مرگ، زندگی و انسان امروز می‌نویسد. او برخلاف بسیاری از نویسندگان هم‌دوره و همفکرش، قلمی تلخ و عبوسانه ندارد و نثرش به شعر و تغزل پهلو می‌زند.

بعضی‌ها آثار بوبن را در رسته عامه‌پسندها جا می‌دهند و برخی معتقدند بوبن طوری می‌نویسد که اندیشه و معناهای عمیق فلسفی و عاطفی را به خوبی و با لطیف‌ترین شیوه بیان به مخاطبش عرضه می کند.

بوبن خود نوشتن را نوعی درمان می‌پندارد و بسیاری از مخاطبانش نیز برای تلطیف روان و بهبود حال خود به خوانش آثار او روی می آورند. روایت‌های او سهل‌خوان است و سعی می‌کند طوری سخن بگوید که همه سنین و اقشار با متن‌هایش ارتباطی بی واسطه و آسان برقرار کنند.

کتاب «جشنی بر بلندی ها» درباره مفهوم زندگی است به معنایی دیگر، در این زندگی ما همگی در جستجوی یک چیز هستیم، سرشار و پر شدن از زندگی، دریافتن بوسۀ نوری بر قلب خاکستری‌مان، شناختن لطافت عشقی بی‌زوال. زنده بودن یعنی دیده شدن، ورود به انوار نگاهی پرمهر، هیچ‌کس از این قانون نمی‌گریزد حتی خداوند که ذاتا بیرون از قلمرو قانون است، زیرا خود ذات مفروض همه‌چیز است…

چاپ دوم « جشنی بر بلندی‌ها» به قلم کریستین بوبن با ترجمه دل‌آرا قهرمان در ۸۸ صفحه توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 905126

وب گردی

وب گردی