دکتر فرهاد رهبر در جریان آخرین دستاوردها و پروژه‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما قرار گرفت

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با همراهی دکتر طهرانچی عضو هیات امنای دانشگاه، از مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات بازدید کرد و در خصوص آخرین دستاوردها، پروژه‌های تحقیقاتی و تکنولوژی مدرن این حوزه با پروفسور محمود قرآن‌نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما گفت وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از بخش‌های مختلف آزمایشگاه و دستگاه توکامک IR-T1، آزمایشگاه تحقیقاتی نانوتکنولوژی، سامانه امحای پسماندهای بیمارستانی، آزمایشگاه فیزیک کاربردی، دستگاه تولید نانوذرات، دستگاه SIMIS ویژه تولید تصویر سه بعدی از عناصر، دستگاه کاشت یون، و ... در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت‌های روز محققان این مرکز قرار گرفت.

مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما از سال 1373 فعالیت‌های تحقیقات کاربردی خود را در زمینه‌های فیزیک اتمی ملکولی (پلاسما، لیزر و بیوفوتونیک)، فیزیک حالت جامد (فیزیک سطح و لایه‌های نازک، نیمه هادی‌ها، نانوتکنولوژی و ...) و فیزیک ذرات بنیادی آغاز کرد.

مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات، با توجه به برنامه‌های توسعه اقتصادی و علمی کشور، همکاری گسترده‌ای با دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی داخل و خارج داشته و با هدف گسترش علوم و تکنولوژی به اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، اعم از بنیادی و کاربردی در زمینه فیزیک اتمی و ملکولی و فیزیک حالت جامد می‌پردازد.

مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما در بخش تحقیقات فیزیک اتمی و ملکولی با توجه به امکانات و تجهیزات موجود از پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقاتی کشور محسوب می‌شود که بخشی از فعالیت‌های آن شامل تحقیق در زمینه کاربرد فیزیک پلاسما و فیوژن است.

بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر محمدصادق ضیائی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان سازمان مرکزی و واحد علوم و تحقیقات در این بازدید، رئیس دانشگاه را همراهی کردند.

کد خبر: 905128

وب گردی

وب گردی