ترکیه در پی ترمیم اعتماد با آمریکاست

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که اعتماد میان آمریکا و ترکیه در پی یکسری عدم توافق‌ها به ویژه بر سر بحران سوریه مخدوش شده و حالا ترکیه به دنبال بازسازی این اعتماد است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه الحیاه، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: روابط بین این دو کشور عضو ناتو در جریان حمایت آمریکا از نیروهای شبه نظامی کرد موسوم به "سوریه دموکراتیک" مخدوش شده است. ترکیه این گروه شبه‌نظامی را تروریست می‌داند اما آمریکا وجود آنها را برای مقابله با داعش ضروری می‌داند.

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری TGRT گفت: اعتماد بین دو کشور مخدوش شده و باید آن را بازسازی کنیم. روابط بین دو کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: زمانی که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه بیاید، ما این ایده‌ها و انتظارات را به اشتراک می‌گذاریم.

اخیرا رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که وزیر امور خارجه آمریکا و ژنرال هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است در آینده‌ای نزدیک به ترکیه بیایند اما وزیر امور خارجه ترکیه به زمان این سفر اشاره‌ای نکرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت: آمریکا باید نگرانی‌های ما را درک کند. شما با این گروه تروریستی که همان یگان‌های حفاظت خلق در سوریه هستند، همکاری می‌کنید اینها تهدیدی علیه ما هستند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: عملیات شاخه زیتون در عفرین طبق برنامه‌ریزی انجام شده ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: قریب به ۱۰۰۰ تروریست از زمان آغاز این عملیات در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ خنثی شده‌اند. بدون این که آنها را به طور کامل از میان برداریم نمی‌توانیم در امن و امان باشیم.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین ادامه داد: در جریان این عملیات هیچ غیرنظامی کشته نشده و ادعاها درمورد کشته شدن برخی از غیرنظامیان که در رسانه‌ها منتشر شد را رد می کنیم و آن را تبلیغات گروه‌های تروریستی از جمله یگان‌های حفاظت خلق و پ.ک.ک می دانیم.

کد خبر: 905187

وب گردی

وب گردی