شهید فخرالدین رحیمی موتور محرک انقلاب در خرم آباد بود/حضور عشایر لرستان در پیروزی انقلاب

نماینده مردم خرم آباد در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهید مدنی به عنوان رهبری انقلابی در خرم آباد بودند، گفت: بعد از ایشان سخنرانی های علما به ویژه شهید فخرالدین الدین رحیمی که به عنوان موتور محرک انقلاب در خرم آباد بود توانست با جوانان انس و الفت خاصی برقرار کند.

ابراهیم آقامحمدی با بیان این که انقلاب را مردم مسلمان با خیزش و رهبری حضرت امام به منظور استقرار عدالت اسلامی در این مملکت به وجود آوردند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: نقش مردم در این انقلاب نقش اساسی بود البته هیچ انقلابی بدون رهبری به ثمر نرسیده است اما واقعیت آن است که انقلاب را امام آغاز کرد.

وی با بیان این که نور مقدس را امام بر این مملکت تاباند، تصریح کرد: مردم مسلمان با خیزشی که در پشت سر یک رهبر دینی الهی به وجود آوردند انقلاب را به پیروزی رساندند، اگر همراه با امام حرکت نمی کردند طبیعتا این انقلاب به ثمر نمی رسید.

نماینده مردم خرم آباد در دوره نهم مجلس در رابطه با پیام این انقلاب گفت: پیام این انقلاب پیام عدالت، حاکمیت مستضعفین و مبارزه با ظلم و استبداد بود.

آقامحمدی با بیان این که در زمان انقلاب من یک دانش آموز بودم، گفت: حضور شهید مدنی یکی از نعمت های خدا در خرم آباد بود که ایشان در مسجد جامع خرم آباد مرکز تجمعات مذهبی شهر در ماه مبارک رمضان سخنرانی می کردند و علنا اسم حضرت امام را می بردند.

وی با بیان این که پس از شهید مدنی روحانیت پرچم دار انقلاب در خرم آباد بود، افزود: از شهدای دیگر انقلاب در خرم آباد می توان به سیدفخرالدین رحیمی و برادر بزرگترشان سیدنورالدین رحیمی اشاره کرد که این شهید بزرگوار تقریبا به صورت علنی محور جمع کردن جوان ها در مسجد علوی بودند.

نماینده مردم خرم آباد در دوره نهم مجلس ادامه داد: سخنرانی های شهید رحیمی در رابطه افشاگری مظالم شاه، ترویج ابتذال، بی بندو باری و محرمات توانست جوانانی را تربیت کند که هر کدام از آنها سرمایه ای برای انقلاب شدند.

شهید فخرالدین الدین رحیمی موتور محرک انقلاب در خرم آباد بود

وی با بیان این که شهید مدنی به عنوان رهبری مدنی و انقلابی در خرم آباد بودند، گفت: بعد از ایشان سخنرانی های علما به ویژه شهید فخرالدین الدین رحیمی که به عنوان موتور محرک انقلاب در خرم آباد بود که توانستند با جوانان انس و الفت خاصی برقرار کنند.

آقامحمدی ادامه داد: انقلاب در لرستان همزمان با نهضت حضرت امام پابه پای سایر مناطق انقلابی با شور و گرمی در جریان بود تا به سال 56 و 57 رسیدیم که در سال 56 جزو اولین شهرهایی بودیم که دستگیری ها در آنجا شروع شد و بالاخره به 22 بهمن رسیدیم.

حضور عشایر لرستان در پیروزی انقلاب

وی تصریح کرد: مردم خرم آباد به خصوص عشایری که آنجا دارای علقه و عاطفه عجیبی به حضرت امام بودند حضور سنگینی در انقلاب داشته و هیچ جایی در لرستان ساکت نبود زیرا همه مردم و عشایر با آن صلابت جنگجویی که داشتند هرجایی که لازم بود حضور پیدا و در انقلاب بسیار خوش درخشیدند.

آقامحمدی در مقایسه زندگی های قبل از انقلاب تاکنون گفت: در شهرها و به خصوص روستاها فقر سوزنده بیداد و مردم در سختی و بی توجهی زندگی می کردند زیرا واقعیت در زمان قبل از انقلاب آن بود که مردم فقیر بودند.

وی با بیان این که بسیاری از کارها پس از انقلاب صورت گرفته است، تصریح کرد: سطح زندگی مردم هم پس از انقلاب تغییر کرده ولی بحث آن است که نیازهای مردم هم تغییر کرده است.

انقلاب شد تا دنیا و آخرت مردم آباد شود

نماینده مردم خرم آباد در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب شد تا دنیا و آخرت مردم آباد شود، انتظار مردم از مسولین آن است که مسوولین هم پای مردم باشند، کار درست انجام و مملکت را آباد کنند، امانتدار امام و خون شهدا باشند، اگر واقعا مجموعه نظام، همه قوا و دستگاه ها درست کار کنند این مشکلاتی که مردم دارند رفع خواهد شد.

وی گفت: هنگامی که مردم می بینند که آن زندگی که شایسته شان است را ندارند از این وضعیت مملکت گلایه مند می شوند.

به گزارش ایسکانیوز،907شهید دانش آموز در استان لرستان و 6دانش آموز فجر آفرین در ایام پیروزی انقلاب در سال 57 بوده اند که دانش آموزان در دوران انقلاب و 8سال جنگ تحمیلی همواره حضوری اثربخش در عرصه انقلاب داشته اند و نام دانش آموزان در صحیفه انقلاب به زیبایی ترسیم شده است.

901/900

کد خبر: 905299

وب گردی

وب گردی