ارتش مانع ساخت دیوار مرزی رژیم صهیونیستی  شود

اختلافات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر و بویژه پس از تصمیم بیروت برای آغاز اکتشافات گاز در آبهای ساحلی خود و در آبهای مورد مناقشه میان دو همسایه، بار دیگر افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورنیوز، شورای عالی دفاع لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که به ارتش این کشور دستور داده است تا مانع از ساخت یک دیوار مرزی توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین های لبنان شود.

این شورا اعلام کرد که ساخت این دیوار در خاک لبنان، تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور محسوب خواهد شد.

در بیانیۀ این شورا آمده است: «ما از نیروهای ارتش برای اقدام در مقابل تجاوز مرزی اسرائیل، چه در دریا و چه در خشکی، حمایتهای سیاسی لازم را به عمل خواهیم آورد. ساخت این حصار نقض حاکمیت ما و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است. ما در تمام سطوح، چه ملی و چه بین‌المللی وارد عمل خواهیم شد تا با این کارِ رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و مانع از ساخت حصار جدا کننده شویم.»

شورای عالی دفاع لبنان به ریاست میشل عون، رئیس جمهوری لبنان برگزار می‌شود و علاوه بر فرماندهان ارشد نظامی، سعد حریری نخست وزیر لبنان و شماری از وزرای کلیدی از جمله وزیر دفاع، وزیر خارجه، وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر کشور نیز عضو آن هستند.

اختلافات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستیدر ماههای اخیر و بویژه پس از تصمیم بیروت برای آغاز اکتشافات گاز در آبهای ساحلی خود و در آبهای مورد مناقشه میان دو همسایه بار دیگر افزایش یافته است.

از جمله اختلافات مرزی حل نشده میان بیروت و تل‌آویو، در منطقه‌ای مثلثی از دریا به وسعت ۸۶۰ کیلومتر مربع است که در امتداد سه بلوک از پنج بلوک گازی لبنان قرار دارد.

بیروت سال گذشته بهره برداری از برخی بلوکهای گاز خود را به مناقصه گذاشت و درنهایت در ماه دسامبر پیشنهادی را که از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت فرانسوی «توتال»، شرکت ایتالیایی «انی» و شرکت روسی «نوواتک» ارائه شده بود، تایید کرد.

این اقدام بیروت، واکنش تند اسرائیل را در پی داشت و آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی آن را «بسیار تحریک‌آمیز» خواند.

انتظار می رود رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در جریان سفر قریب‌الوقوع خود به خاورمیانه، به میانجی‌گری میان بیروت و تل‌آویو بپردازد.

کد خبر: 905341

وب گردی

وب گردی