رئیس جمهور طرح ملی بازآفرینی شهری را کلید زد

اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در چند استان کشور آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آیین عملیات اجرایی طرح ملی بازآفرینی شهری امروز با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی ،‌ رئیس کل بانک مرکزی به صورت همزمان در چند استان کشور ( بوشهر، تهران، فارس، کردستان، خراسان رضوی، همدان، مازندران و اصفهان) از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

بر اساس این گزارش در استان تهران عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهریدر منطقه 17 شهری انجام می‌شود.

گفتنی است، مزیت‌های این منطقه برای سرمایه‌گذاری عبارتند از فرسودگی بافت شهری در حداقل 70 درصد بناها، وجود تراکم جمعیتی به میزان چهار برابر دیگر مناطق، قرارگیری انواع مراکز تجاری، وجود اراضی گسترده کارگاهی و صنعتی با امکان پالایش و بازیافت آنها از جمله مزیت‌های منطقه 17 برای سرمایه‌گذاری توسعه‌گران به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش همزمان با آیین آغاز طرح ملی بازآفرینی کشور، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از تمامی سازندگان ذیصلاح مسکن و انبوه‌سازان برای بهره‌گیری از تسهیلات دولتی و بسته‌های تشویقی اعطایی توسط شهرداری در راستای بازآفرینی بافت‌های فرسوده دعوت می‌کند.

در این مراسم روحانی رئیس جمهور کشورمان دستور داد سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری نوسازی شود و نیز باید سود تسهیلات بازسازی بافت‌های فرسوده به ۶ درصد کاهش یابد.

گفتنی است، در آیین آغاز عملیات اجرای طرح بازآفرینی شهری مقیمی استاندار تهران با بیان اینکه 4.5 میلیون نفر (یک‌میلیون و 200 هزار خانوار) در استان تهران در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: وجود این میزان جمعیت نشان دهنده اهمیت بزرگ اجرایی شدن طرح بازآفرینی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

400

کد خبر: 905352

وب گردی

وب گردی