بیماری‌های گوارشی دروازه ورود به سرطان‌ها

متخصص گوارش گفت: منشأ بسیاری از بیماری‌ها مشکلات بیماری‌های گوارشی هستند، هم‌چنین برخی از بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی در اثر ابتلا به بیماری‌های گوارشی به وجود می‌آیند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر کیوان الچیان متخصص گوارش ، با بیان اینکه منشأ بسیاری از بیماری‌ها مشکلات بیماری‌های گوارشی هستند، گفت: برخی از بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی در اثر ابتلا به بیماری‌های گوارشی به وجود می‌آیند.

وی افزود: افرادی که دچار رفلاکس در شب‌هنگام و خصوصاً با سنین بالا هستند، زمینه ابتلا به بیماری‌ عفونت‌های تنفسی را دارند؛ رفلاکس معده و بازگشت غذا به سمت بالا استعداد بدن برای ابتلا به سرطان‌ مری را افزایش می‌دهد.

این متخصص گوارش تصریح کرد: در افراد دچار به بیماری‌های گوارشی امکان خراب شدن دندان آنها وجود دارد به عبارت دیگر هنگامی که اسید معده به سمت بالا حرکت می‌کند با برخورد دندان، پوسیدگی ایجاد می‌کند.

این متخصص گوارش با اشاره به افرادی که دچار زخم معده به شکل‌های گوناگون هستند،‌ گفت: این زخم ممکن است پیش‌زمینه برخی بیماری‌ها و سندرم‌ها را جبران کند که باید سریعاً‌ درمان شود.

الچیان افزود: سرطان‌های روده از دیگر عوارض بیماری‌های گوارشی است. افرادی که به یبوست‌های مزمن مبتلا هستند حتماً باید بهداشت را رعایت کنند تا به این مورد دچار نشوند.

وی نوع تغذیه و چگونگی میل کردن آن را در ابتلا به بیماری‌های گوارشی مهم دانست و گفت:‌ بیماری‌های گوارشی به دلیل تغذیه نامناسب، بیماری‌های ریوی و قلبی را ایجاد می‌کند.

الچیان در ادامه توصیه کرد: افراد برای هضم راحت مواد غذایی تا گرسنه نشدند غذا میل نکنند و هنگام خوردن باید غذا را خوب بجوند. همچنین مایعات به جزء قبل، بعد و هنگام غذا خوردن به اندازه کافی بنوشند.

وی گفت: غذاهای شیرین باید کمتر استفاده شود زیرا پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد همچنین عفونت‌های تنفسی در این حالت افزایش می‌یابد.افراد با رعایت شیوه درست غذا خوردن و غذای مناسب می‌توانند به دستگاه گوارش خود کمک کنند.

706

کد خبر: 905405

وب گردی

وب گردی