سود وام  ۶ درصد برای زوج‌های خانه اولی در مناطق بازآفرینی شده

باتوجه به اینکه نرخ سود تسهیلات برای خرید خانه در محله‌های بازآفرینی شده هشت درصد است، رییس‌جمهور از رییس بانک مرکزی خواست که این نرخ را برای خرید خانه در مناطق بازآفرینی شده توسط زوج‌های خانه اولی به شش درصد کاهش دهد.

به گزارش ایسکانیوز، ولی‌الله سیف امروز (پنجشنبه) در مراسم آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری که با حضور رییس‌جمهور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بیان اینکه در ماه‌های اخیر بخش مسکن تحرک ویژه‌ای داشته و علائم مثبتی به اقتصاد می‌دهد، اظهار کرد: رشد معاملات بخش مسکن نسبت به پارسال حدود ۱۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: نظام بانکی کشور منابع خود را هدفمند به سمت بخش‌هایی که در تحقق رشد اقتصادی اثربخش دارند هدایت می‌کند که بخش مسکن و طرح بازآفرینی شهری یکی از این بخش‌هاست. پیش‌بینی شده است در اولین سال اجرای این طرح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و ۲۴۰ هزار شغل جدید نیز ایجاد شود. منابع پیش‌بینی شده نیز برای سال آینده بالغ بر ۶۸۰۰ میلیارد تومان است.

سیف ادامه داد: همه مقدمات کار نظام بانکی برای کمک به اجرای این طرح آماده است و همزمان با پیشرفت این پروژه‌ها، نظام بانکی تسهیلات لازم را ارائه می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات برای خرید خانه در محله‌های بازآفرینی شده را هشت درصد و دوره بازپرداخت آن را ۱۲ ساله ذکر کرد که رییس‌جمهور نیز از رییس بانک مرکزی خواست نرخ سود تسهیلات برای خرید خانه در مناطق بازآفرینی شده توسط زوج‌های خانه اولی به شش درصد کاهش دهد.

301

کد خبر: 905406

وب گردی

وب گردی