شهنازی: باید از ورزشکاران ایرانی عذرخواهی شود/ بحث عزت و غرور ورزشکاران ایرانی مطرح است

دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به رفتار ناپسند شرکت سامسونگ گفت: باید از ورزشکاران ایرانی عذرخواهی شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پس از رفتار زشت و ناپسند شرکت سامسونگ اسپانسر رسمی بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در تحریم ورزشکاران ایرانی، کمیته ملی المپیک بلافاصله واکنش نشان داد.

شهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در این باره گفت: دیروز از اقدام شرکت سامسونگ در مورد اختصاص ندادن گوشی تلفن همراه به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی مطلع شدیم و به دلیل اختلاف زمانی موجود از ساعت 3 بامداد از مراجع مختلف به پیگیری این موضوع پرداختیم. در همین راستا به دستور دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه کشورمان، سفیر کره جنوبی برای پاسخگویی به وزارت امورخارجه احضار شد.

شهنازی که با برنامه کوه گشت شبکه ورزش گفت‌وگو می کرد ادامه داد: کمیته ملی المپیک ایران به دلیل رفتار تبعیض آمیز و خلاف منشور المپیک، خواهان عذرخواهی این کشور و شرکت سامسونگ از ایران است. اعتراض ما نه به دلیل ارزش مالی بلکه برای حمایت از عزت و حیثیت ملی پوشان ایران است. در راستای همین موضوع، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دستور خرید گوشی مشابه برای ملی پوشان و دلجویی از آنان را به سرپرست کاروان اعزامی کشورمان ابلاغ کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از ارسال نامه دوم ایران به IOC خبر داد و اظهار داشت: اصلا بحث گوشی مطرح نیست،‌ بلکه بحث عزت و غرور ورزشکاران ایرانی است. باید از ورزشکاران ایرانی عذرخواهی شود.

604

کد خبر: 905447

وب گردی

وب گردی