وزرات خارجه روسیه: حضور آمریکا در سوریه تمامیت ارضی  این کشور را تهدید می کند

وزارت خارجه روسیه با اشاره به حضور آمریکا در سوریه تهدیدی بر تمامیت ارضی این کشور است، گفت: حضور نظامی ایالات متحده در سوریه چالش بزرگی در مقابل عملیات صلح را بوجود می آورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیوم" ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی خود افزود: در هفته گذشته اوضاع سوریه تحت تاثیر برگزاری موفق کنگره گفت وگوهای ملی سوریه سپری شد.
وی گفت: روسیه به همراه ایران و ترکیه و نیز سازمان ملل متحد برای برداشتن گام مهمی در مسیر حل و فصل سیاسی مسائل سوریه کمک کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: برگزاری نشست سوچی مورد خوشایند برخی نبود از جمله برخی از تروریست ها و رادیکال ها به آن واکنش نشان دادند و آنها تصمیماتی که در این نشست گرفته شده بود را برای خود تهدید دانستند و با انجام اقدامات خشن و خونین به آن پاسخ دادند و کمک های انسان دوستانه را هم هدف قرار دادند.
وی گفت: گروهی از شخصیت های اجتماعی روسیه به توزیع کمک های انسانی در سوریه پرداختند که این کمک ها در مناطق مختلف سوریه، در مساجد و کلیساها جمع آوری شده بود.
زاخارووا به سرنگونی جنگنده سوخو 25 روسیه در نزدیکی ادلب نیز اشاره کرد و گفت: جنگنده ما شنبه گذشته در حومه شهر ساراکیب سوریه سرنگون شد و خلبان ما پس از فرود آمدن تا آخرین گلوله با تروریست ها جنگید و ما در برابر این قهرمان سر تعظیم فرود می آوریم.

کد خبر: 905500

وب گردی

وب گردی